Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik Yönetimi | ISL 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri nitelikli işgücüne ihtiyaç duyan lojistik sektörüne hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, lojistik hizmetlerinin ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimini incelemektedir. Fiziksel dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, ambalajlama ve elleçleme, trafik yönetimi, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve ambarlama, lojistik maliyet analizleri ve tradeoff, bilgi teknolojileri ve elektronik lojistik, dış kaynak kullanımı ve üçüncü parti lojistik, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, satıcı bazlı envanter yönetimi, lojistik opsiyonları, stratejik işbirlikleri ve performans ölçümü üzerinde durulan başlıca konulardır. Ayrıca, satın alma, malzeme yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama konuları üzerinde de durulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lojistik sektöründe mevcut lojistik uygulamaların analizini yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
2 | Değişen ve gelişen çevre koşullarının lojistik sektörü ile nasıl bir etkileşim halinde bulunduğuna yönelik kavrayışlarının arttırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
3 | İşletmelere rekabet avantajı kazandırabilmek için gerekli lojistik ilkelere ilişkin yol, yöntem ve araçlara ilişkin detaylı bilgi elde eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | İşletmelerde lojistik entegrasyonu, temel yetenek haline getirebilmek için gerekli kavramsal çerçeveyi öğrenir. | Problem Çözme, Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lojistiğin esasları | |
2 | Temel lojistik aktiviteleri | |
3 | Tedarik zinciri yönetimi | |
4 | Taşımacılık ve intermodal taşımacılık | |
5 | Depolama ve depo yeri seçimi | |
6 | Envanter yönetimi | |
7 | Küresel tedarik zinciri yönetimi | |
8 | Uluslararası TZY: Örnek Olay ve Uygulamalar | |
9 | Küresel lojistik coğrafyası | |
10 | Küresel Lojistik sektörü ve Türkiye | |
11 | Tedarik zinciri tasarımı ve dağıtım kanalı stratejileri | |
12 | Tedarik zinciri bilişim sistemleri | |
13 | Tersine lojistik ve çevreci lojistik | |
14 | Satın alma yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Samet Güner Ders Notları ve Slaytları (PDF Şeklinde) |
Ders Kaynakları | Paul R. Murphy, A. Michael Kaermeyer, Güncel Lojistik, Nobel Yayınevi Douglas Long, Uluslararası Lojistik: Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lojistik sektöründe mevcut lojistik uygulamaların analizini yapabilir. | |||||||||
2 | Değişen ve gelişen çevre koşullarının lojistik sektörü ile nasıl bir etkileşim halinde bulunduğuna yönelik kavrayışlarının arttırır. | |||||||||
3 | İşletmelere rekabet avantajı kazandırabilmek için gerekli lojistik ilkelere ilişkin yol, yöntem ve araçlara ilişkin detaylı bilgi elde eder. | |||||||||
4 | İşletmelerde lojistik entegrasyonu, temel yetenek haline getirebilmek için gerekli kavramsal çerçeveyi öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
7. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |