Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Yönetim Teknikleri | ISL 455 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Oğuzhan Öztürk Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi,, eğitim, performans değerleme, geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilerek örgütlerdeki insan kaynakları faaliyetlerine yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını sorgulanabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendlerin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Öğrencilere yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif kazandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Liberalizm ve post modern tartışmaları ışığında ortaya çıkan yeni yönetim uygulamalarını değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Postmodernizm nedir? | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Postmodern Yönetim Anlayışı ve Modern Yönetimden Farklılıkları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Neo liberalizmin yönetim anlayışı üzerindeki etkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Post modern yönetim teknikleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Post Modern Yönetim teknikleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Post modern yönetim teknikleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Bir iktidar aracı olarak örgütler | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütlerde güç ve politika | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Bilişim teknolojisi ve örgütler | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Bilişim teknolojisinin yönetim anlayışı üzerindeki etki | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Sosyal kimlerin yönetim anlayışları üzerindeki etkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Geleceğin örgütleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Geleceğin yöneticileri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dalay İ. Ve Coşkun R., Altunışık R. (2002), Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta |
Ders Kaynakları | 1.Dinçer, Ö., 1998, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası , Beta Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını sorgulanabilmesi | |||||||||
2 | 21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendlerin anlaşılması | |||||||||
3 | Öğrencilere yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif kazandırmak | |||||||||
4 | Liberalizm ve post modern tartışmaları ışığında ortaya çıkan yeni yönetim uygulamalarını değerlendirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |