Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tam Zamanında Üretim | ISL 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üretim yönetimi için günümüz üretim işletmelerinde üretimdeki israfların önlenmesi, stok ve buna bağlı olarak birim üretim maliyetlerin düşürülmesi ve kontrol altına alınabilmesi için kullanılan özel bir üretim sistemi olan TZÜ için yöntem ve algoritmalar verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, yukarıda bahsedilen çıktıları sağlamak için algoritmalar ile bunlar ile hazırlanan planların yorumlanabilme ve tam zamanında üretim sisteminin kurulabilmesi için yöntemler öğretilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Planlama için matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Planlama terminolojini kavrar ve çeşitli planlama faaliyetlerinin Oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
5 | Hazırlanan planların analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tam Zamanında Üretim (TZÜ) sisteminin amaçları ve unsurları. | |
2 | Üretim sistemlerinde malzeme hareketliliği, çekme ve itme sistemleri,TZÜ sisteminde Kanban sistemi, kullanımı, kuralları | |
3 | TZÜ sisteminde satın alma ve yan sanayi ilişkileri, TZÜ sisteminde satın alma ilkeleri | |
4 | TZÜ sisteminde kapasite/talep dengesinin kurulması, talep dalgalanmalarını yönetme, üretimi dengeleme yöntemleri | |
5 | TZÜ sisteminde üretim planlama ve yük planlarının hazırlanması, esnek imalat | |
6 | Malzeme akış yönetimi, TZÜ sisteminde işgücü yönetimi | |
7 | Malzeme akış yönetimi, Üretim ve bekleme zamanlarının planlanması, dengelenmesi | |
8 | TZÜ sisteminde zaman yönetimi, Hazırlık zamanı kavramı ve tezgah hazırlık zamanı optimizasyon | |
9 | Esnek atölyeler için tezgah yerleşim planlaması, çok fonksiyonlu işçiler ve işgücü rotasyonu | |
10 | Sürekli gelişme ve iyileştirme programları | |
11 | Sürekli gelişme ve iyileştirme programları | |
12 | TZÜ sisteminde kalite kontrol ve kalite yönetimi | |
13 | İşlevsel yönetim sisteminin örgütlenmesi, kritik noktalar | |
14 | İşlevsel yönetim sisteminin örgütlenmesi, kritik noktalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Diğer Kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | |||||||||
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | |||||||||
3 | Planlama için matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | |||||||||
4 | Planlama terminolojini kavrar ve çeşitli planlama faaliyetlerinin Oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar. | |||||||||
5 | Hazırlanan planların analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | |||||||||
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |