Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama ISL 429 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama, uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslar arası pazarlama karması ve çokuluslu şirketler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği Bu derste uluslar arası pazarlama ile ilgili temel kavramlar, uluslar arası pazarlama araştırması, uluslar arası parlamada ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma, çokuluslu şirketler ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Uluslararası pazarlamada fiyatlandırma yaklaşımları uygulayabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
8 Uluslararası pazar araştırmalarını tasarlar ve uygular Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslar arası pazarlamanın tanımı Altınbaşak, İpek; Ayşe Akyol; Sanem Alkibay; F. Müge Arslan; Şebnem Burnaz; Emrah Cengiz; Sabri Erdil; A. Ercan Gegez; Nazan Günay; Canan Madran; Ahmet Şekerkaya; Mert Uydacı; Çağatay Ünüsan; F. Asuman Yalçın; Gökhan Yolaç (2008), s.1-53.
2 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Ekonomik Çevre a.g.e., s.55-91.
3 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Kültürel Çevre a.g.e., s.123-160.
4 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Politik ve Yasal Çevre a.g.e, s.165-229
5 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Teknolojik Çevre a.g.e., s.237-281.
6 Uluslararası Pazarlama Araştırması a.g.e., s.289-322.
7 Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejiler a.g.e., s.327-347
8 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Stratejisi a.g.e., s.357-404.
9 ARASINAV
10 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Stratejisi a.g.e., s.417-440.
11 Uluslar arası Pazarlamada Tutundurma Stratejisi a.g.e., s.443-486.
12 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım Stratejisi a.g.e., s.491-505
13 Uluslar arası Pazarlama Organizasyonu ve Kontrolü a.g.e., s.509-546
14 Çokuluslu Şirketler a.g.e
Kaynaklar
Ders Notu Altınbaşak, İpek; Ayşe Akyol; Sanem Alkibay; F. Müge Arslan; Şebnem Burnaz; Emrah Cengiz; Sabri Erdil; A. Ercan Gegez; Nazan Günay; Canan Madran; Ahmet Şekerkaya; Mert Uydacı; Çağatay Ünüsan; F. Asuman Yalçın; Gökhan Yolaç (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta, İstanbul
Ders Kaynakları Keegan, Warren J ve Mark C. Green, Global Marketing, (2004), 4th edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2002), International Marketing, 11th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Akat, Ömer (2004) Uluslararası Pazarlama, Ekin Kitapevi, Ankara.

Cengiz, Emrah; A. Ercan Gegez; Müge Arslan; Serdar Pirtini; Mehmet Tığlı, (2007) Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Beta, İstanbul.
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar.
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar.
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar.
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir
7 Uluslararası pazarlamada fiyatlandırma yaklaşımları uygulayabilir
8 Uluslararası pazar araştırmalarını tasarlar ve uygular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5