Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mobil Pazarlama ISL 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olan mobil pazarlama hakkında bilgi sahibi olmaları ve bir mobil pazarlama stratejisi geliştirebilecek seviyeye gelmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu ders mobilite, mobil platformlar ve mobil pazarlama kavramlarının tanıtılması, mobil pazarlamayı geleneksel pazarlamadan ayıran özelliklerin incelenmesi ve mobil pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi aşamaları içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mobilite ve mobil pazarlamayı teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Mobil pazarlama araçları ve platformlarını tanır, mobil pazarlama çevresini oluşturan unsurları analiz eder. Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Mobil pazarlama ortamında tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve bu tüketicilerin oluşturduğu pazarları bölümlere ayırarak bunlara uygun stratejiler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Mobil pazarlamada lokasyon temelli stratejileri planlar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
5 Mobil platformlarda reklam, iletişim ve izinli pazarlama uygulamalarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
6 İşletme stratejisine uygun bir mobil pazarlama kampanyası geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mobilite ve Mobil Pazarlamaya Giriş Özgüven N., Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Dora Yayınları, Bursa, 2013, Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları
2 Mobil Pazarlama Araçları ve Platformları Özgüven N., Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Dora Yayınları, Bursa, 2013,Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
3 Mobil Pazarlar ve Pazarlama Çevresi Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
4 Mobil Pazarlama Bilgi Sistemi J. Hopkins ve J. Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Optimist Yayınları, 2013, Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
5 Mobil Platformlarda Tüketici Davranışları Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
6 Mobil Pazarlamada Segmentasyon ve Hedef Pazar Seçimi Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
7 Mobil Pazarlama Karması Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
8 Ara Sınav
9 Mobil Pazarlamada Lokasyon Temelli Uygulamalar J. Hopkins ve J. Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Optimist Yayınları, 2013,Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
10 Mobil Reklam ve İletişim Stratejileri Özgüven N., Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Dora Yayınları, Bursa, 2013 Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
11 Mobil Pazarlama ve Sosyal Medya Özgüven N., Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Dora Yayınları, Bursa, 2013 Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
12 Mobil Platformlarda İzinli Pazarlama Uygulamaları AKBIYIK A., S. Okutan, R. Altunışık, “Mobil Pazarlama Platformlarında İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Tüketim ve Tüketici Araştırmaları Dergisi, cilt 1, Sayı 2, Aralık 2009, Beta Yayınları
13 Mobil Pazarlama Kampanyası Örneklerini İnceleme J. Hopkins ve J. Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Optimist Yayınları, 2013
14 Mobil Pazarlama Kampanyası Geliştirme J. Hopkins ve J. Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Optimist Yayınları, 2013
Kaynaklar
Ders Notu

Özgüven N., Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Dora Yayınları, Bursa, 2013,
Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.

Ders Kaynakları

J. Hopkins ve J. Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Optimist Yayınları, 2013

Varnali K., A. Toker ve C. Yilmaz. Mobile marketing: Fundamentals and strategy. McGraw-Hill, 2011.

AKBIYIK A., S. Okutan, R. Altunışık, “Mobil Pazarlama Platformlarında İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Tüketim ve Tüketici Araştırmaları Dergisi, cilt 1, Sayı 2, Aralık 2009, Beta Yayınları http://betadergi.com/uploads/pdf/mobil-pazarlama-platformlarinda-izinli-pazarlama-uygulamalarina-yonelik-tuketici-tutum-ve-algilari-uzerine-bir-arastirma-2.pdf

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Mobilite ve mobil pazarlamayı teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir.
2 Mobil pazarlama araçları ve platformlarını tanır, mobil pazarlama çevresini oluşturan unsurları analiz eder.
3 Mobil pazarlama ortamında tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve bu tüketicilerin oluşturduğu pazarları bölümlere ayırarak bunlara uygun stratejiler geliştirir.
4 Mobil pazarlamada lokasyon temelli stratejileri planlar ve uygular.
5 Mobil platformlarda reklam, iletişim ve izinli pazarlama uygulamalarını analiz eder.
6 İşletme stratejisine uygun bir mobil pazarlama kampanyası geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 20 20
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5