Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Satış Yönetimi ISL 322 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde müşteriyle temas noktasının yönetilmesi görevi olarak düşünülebilecek olan satış faaliyetlerinin yürütülmesi ve yönetilmesi konusunda bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste satış yönetimi bağlamında temel kavramlar, satış süreci ile satış yönetimi konularında bilgiler aktarılmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri,
3 Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme,
4 Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
5 Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
6 Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
7 Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gezi / Gözlem,
8 Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Satış İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 1-23.
2 Satış ve satışçılık mesleği İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 25-46
3 Tüketim psikolojisi ve satın alma motivleri İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 49-63
4 Satışta iletişimin rolü İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 65-90
5 Satış süreci İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 93-108
6 Satış sunumu İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 111-121
7 Satışta itirazları karşılama İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 129-146
8 Satış yönetimi İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 149-165
9 Ara sınav
10 Satış planlama ve bütçeleme İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 167-179
11 Satış gücü belirleme ve yetiştirme İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 183-197
12 Satış gücü motivasyonu İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 201-210
13 Satışta performans ölçümü İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 217-231
14 Satışçılık mesleğinin geleceği İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 247-254
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri

Ders Kaynakları

- Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007.
- Cemal YÜKSELEN, Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2007.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir
2 Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir
3 Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar
4 Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir
5 Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular
6 Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir
7 Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir
8 Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5