Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ISL 320 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle doğruluk, dürüstlük, inandırıcılık ve karşılıklılık ilkeleri doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama ve bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenme.

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkiler bir işletme fonksiyonu; iletişim ise onun bir aracı olarak ele alınacaktır. Konu kavramlar, yöntemler, araçlar olarak işletme örgütlerine içselleştirilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimi kavramsal olarak güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimimin önemini anlayabilme ve bilincinde olabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 İşletme örgütlerinin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini anlama çözümleyebime Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 İşletme örgütünün halkla ilişkiler ve iletişim politikalarını oluşturabilme ve a gerektiğinde sorgulayabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Halkla ilişkilerin bir aracı olarak iletişim yöntem ve araçlarını tanıma ve kullanabilme Anlatım, Tartışma,
6 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimimin kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrama Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler ve ilgili kavramları açıklama Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
2 Halkla ilişkilerin gelişimi, nedenleri ve ilkeleri Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
3 Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, reklam ve propaganda Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
4 Halkla ilişkiler süreci Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
5 Halkla ilişkilerin kullandığı yöntem ve teknikler Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
6 Halkla ilişkilerin kullandığı yöntem ve teknikler Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
7 İşletmelerde Halkla ilişkilerin sorumluluk alanları: dış çevre Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
8 İşletmelerde Halkla ilişkilerin sorumluluk alanları: iç çevre Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
9 ARASINAV
10 İşletmelerde Kurumsal imaj ve kimlik oluşturma/ geliştirme Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
11 İşletmelerde destekleyici fonksiyon olarak Halkla ilişkileri örgütleme Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
12 Halkla ilişkiler strateji ve politikalarını oluşturma Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
13 Halkla ilişkiler programı hazırlama Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
14 Kriz döneminde halkla ilişkilerin rolü ve önemi Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul. Fraser, P. Seitel (2016) Kalkla İlişkiler Uygulaması, Çeviri Ed. (Prof. Dr. Seda Mengü)
Kaynaklar
Ders Notu



 

Ders Kaynakları


Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimi kavramsal olarak güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme
2 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimimin önemini anlayabilme ve bilincinde olabilme
3 İşletme örgütlerinin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini anlama çözümleyebime
4 İşletme örgütünün halkla ilişkiler ve iletişim politikalarını oluşturabilme ve a gerektiğinde sorgulayabilme
5 Halkla ilişkilerin bir aracı olarak iletişim yöntem ve araçlarını tanıma ve kullanabilme
6 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimimin kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5