Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Excel İle Karar Verme Teknikleri | ISL 453 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş hayatında MS Excel yoğun olarak kullanılan etkin bir uygulamadır. Özellikle yönetsel görevleri olan kişiler, bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getirme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma noktasında yönetsel etkinliklerini artırabilmek adına Excel´den önemli faydalar elde edebilirler. |
Dersin İçeriği | Ders genellikle Microsoft Excel ve tablolama programları ile ilgili temel bilgiler verildikten sonra işletme problemlerinin çözümünde Excel´in nasıl kullanılacağını, modellerin nasıl oluşturulacağını, oluşturulan modellerin Excel yardımı ile nasıl optimum çözüme ulaştırılacağını ve çözümün nasıl yorumlanacağını irdeleyecektir. Öğrenciler işletmelerin karşılaştığı gerçek problemler üzerinden analitik düşünmeyi ve yorum yapmayı öğreneceklerdir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel yardımıyla nasıl bir analiz sistemi geliştirebilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Excel´de grafik ve tabloları ne amaçla kullanabileceklerini göreceklerdir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Excel yardımcıyla bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getirme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma ile ilgili hızı ve etkinliğ | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşletme problemlerinin nasıl modelleneceğini uygulamalı problemler ile tartışarak öğreneceklerdir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Programlama | |
2 | Tamsayılı Programlama | |
3 | Hedef Programlama | |
4 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
5 | Şebeke Problemleri | |
6 | Proje Yönetimi | |
7 | Oyun Teorisi | |
8 | Doğrusal Olmayan Programlama | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Karar Analizleri | |
11 | Kuyruk Modelleri | |
12 | Tahmin Yöntemleri | |
13 | Stok Yönetimi | |
14 | Markov Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut Düzakın, Kare Yayınları, İstanbul, 2006 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Excel yardımıyla nasıl bir analiz sistemi geliştirebilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır. | |||||||||
2 | Excel´de grafik ve tabloları ne amaçla kullanabileceklerini göreceklerdir. | |||||||||
3 | Excel yardımcıyla bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getirme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma ile ilgili hızı ve etkinliğ | |||||||||
4 | İşletme problemlerinin nasıl modelleneceğini uygulamalı problemler ile tartışarak öğreneceklerdir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |