Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeşil Pazarlama ISL 457 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, yeşil pazarlama kavramı hakkında bilgi verilerek, yeşil pazarlama stratejileri örnek uygulamalar yardımıyla açıklanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yeşil pazarlama, yeşil tüketici, yeşil ürün stratejisi, yeşil pazarlama karması, ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileri,  yeşil pazarlama uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeşil pazarlama kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Yeşil pazarlama stratejilerini analiz eder. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yeşil pazarlama karması hakkında bilgi sahibi olur ve örnekler verir. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Dünyada ve Türkiye’deki yeşil pazarlama uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.- Soru-Cevap, Anlatım,
5 Yeşil pazarlamanın işletmelere sağlayacağı avantajlar hakkında çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevresellik Kavramı
2 Yeşil Pazarlama yaklaşımı ve önemi
3 Yeşil Tüketici ve özellikleri
4 Yeşil Pazarlamanın Aşamaları
5 Yeşil pazarlama için pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
6 Yeşil ürün ve yeşil marka Kavramı
7 Yeşil ürünlerin fiyatlandırılması
8 Vize sınavı
9 Yeşil Pazarlama İletişimi
10 Yeşil Pazarlamada Dağıtım
11 Yeşil Pazarlama Stratejileri
12 Yeşil Pazarlama Planlaması
13 Yeşil Pazarlama Uygulamaları
14 Yeşil Pazarlama Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uydacı, M. (2011), Yeşil Pazarlama, Türkmen Kitabevi, İstanbul

Ottman, J. (2011), The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Greenleaf Publishing, USA.

Dahlstrom, (2011). Green Marketing Management, USA.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Yeşil pazarlama kavramını tanımlar.
2 Yeşil pazarlama stratejilerini analiz eder.
3 Yeşil pazarlama karması hakkında bilgi sahibi olur ve örnekler verir.
4 Dünyada ve Türkiye’deki yeşil pazarlama uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.-
5 Yeşil pazarlamanın işletmelere sağlayacağı avantajlar hakkında çıkarımlarda bulunur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 2 14 28
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5