Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret ISL 342 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Elektronik ortamda iş yapma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işleri işletmelerde yapabilecek yetenekte öğrenci yetiştirmek için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin içindeki yeri, internet tarihçesi, web işletme modelleri, elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, e-fiyatlandırma, e-ticarette planlama, değişik e-ticaret konularına değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgular Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 İnternet tarihçesini anlar Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 Yeni eko-sistemde risk ve başarıyı sorgular Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
9 Ulusal ve uluslar arası tehditleri değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
10 Dijital uçurumu yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
11 B2B modelini değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
12 B2C modelini değelendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
13 C2C Modelini değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
14 E-pazarlama, e-reklam konularını yorumlar Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
15 Ticari sitelerin uygulamalarını yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnternet Tarihçesi Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 1.bölüm
2 E-pazarlama Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 7.bölüm
3 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 3.bölüm
4 E-fiyatlandırma Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 11.bölüm
5 E-reklam, e-iletişim, e-marka yhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 8.bölüm
6 B2B Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 4.bölüm
7 B2C Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 5.bölüm
8 C2C Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 6.bölüm
9 ARA SINAV
10 C2B Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 6.bölüm
11 E-devlet Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 13.bölüm
12 E-ödeme türleri Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 9.bölüm
13 Elektronik ortamda güvenlik Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 10.bölüm
14 Ticari sitelerin uygulamaları Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 14.bölüm
Kaynaklar
Ders Notu

Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları

Ders Kaynakları

Civelek, M., (2003). İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Öncü, Fatih, (2002). E-pazarlama: İnternet olanaklarıyla ürün ve hizmetin hedef pazara sunulması ve satışı, Litaratür Yayıncılık, İstanbul.
Deniz, R. Baki, (2001). İşletmeden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiye’deki boyutları, Beta Yayıncılık, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlar
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlar
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirir
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlar
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlar
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgular
7 İnternet tarihçesini anlar
8 Yeni eko-sistemde risk ve başarıyı sorgular
9 Ulusal ve uluslar arası tehditleri değerlendirir
10 Dijital uçurumu yorumlar
11 B2B modelini değerlendirir
12 B2C modelini değelendirir
13 C2C Modelini değerlendirir
14 E-pazarlama, e-reklam konularını yorumlar
15 Ticari sitelerin uygulamalarını yorumlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 60
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5