Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | ISL 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel farklılıkların çalışma yaşamındaki önemini anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Formal ve informal grupların örgütsel psikolojiye etkisini anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Güç, politik davranışlar ve istenmeyen davranışları yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Örgüt ve Örgütsel davranış konusunda genel bilgilerin verilmesi |
2 | Bireysel farklılıklar | Motivasyonun örgütsel davranış açısından öneminin ne olduğunun sorgulanması |
3 | Motivasyon | İş ve yaşam tatmininin önemi ve verimlilik üzerindeki etkisinin sorgulanması |
4 | Liderlik ve liderlik teorileri | Liderlik ve yöneticilik arasındaki ayrımın sorgulanması ve liderliğin önemi |
5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | İnsanın çatışma eğilimi ve örgütsel çatışma üzerindeki etkisinin sorgulanması |
6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stres ve örgütsel değişim ilişkisinin sorgulanması ve yönetimi |
7 | Örgütsel Güç ve Politika | Örgütsel güç, yetki, otorite ve bunlar arasındaki ilişkinin sorgulanması |
8 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Örgüt iklimi ve kültürü ilişkisinin sorgulanması, aralarında ilişkinin kurulması |
9 | Örgütsel İletişim | Örgütsel iletişimin örgütsel verimlilik ve etkinlik üzerinde etkisi |
10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Örgütsel gruplar ve takımlar arasındaki farkın sorgulanması, grup ve takımların yapısının araştırılması |
11 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık kavramlarının sorgulanması |
12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | Mobbing ve örgütsel dışlanmanın ne olduğunun araştırılması |
13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık kavramları arasında ilişkinin kurulması |
14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye ilişkisinin kurulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan (2016) Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları | Tutar, Hasan (2016) Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | 5 | ||||||||
2 | Bireysel farklılıkların çalışma yaşamındaki önemini anlar | 5 | 5 | |||||||
3 | Formal ve informal grupların örgütsel psikolojiye etkisini anlar. | |||||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | |||||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | |||||||||
6 | Güç, politik davranışlar ve istenmeyen davranışları yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |