Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | ISL 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Algılama ve atfetme gibi temel süreçler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | İnsanların grup içerisindeki davranışlarını anlar ve anlamlandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Kişiler arası farklılıkların davranışlar üzerindeki etkilerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Kültürün insan davranışları üzerindeki etkisini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Davranışın öncülleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Algılama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Yükleme (Atfetme) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Öğrenme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Gruplar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Gruplar ve Grup Dinamikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kişilik ve Benlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Kişilik ve Benlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Sosyal Etki ve Sosyal İlişkiler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Kültür | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından SABİS sistemine haftalık olarak yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Güney, S. (2020). Davranış Bilimleri (12.basım). Nobel Yayıncılık Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, Organizational Behavior, 14th. ed. Pearson Education. Zencirkıran, M. (2021). Davranış Bilimleri. Dora Yayınları Cüceloğlu, D. (2019). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | 5 | ||||||||
2 | Algılama ve atfetme gibi temel süreçler hakkında bilgi sahibi olur | 5 | ||||||||
3 | İnsanların grup içerisindeki davranışlarını anlar ve anlamlandırır | 5 | ||||||||
4 | Kişiler arası farklılıkların davranışlar üzerindeki etkilerini anlar | 5 | ||||||||
5 | Kültürün insan davranışları üzerindeki etkisini anlar | 5 | ||||||||
6 | Davranışın öncülleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |