Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi I TEF 104 2 1 + 4 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ÜNAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Endüstri Meslek Lisesi Öğretmenleri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğretmen adayının uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için sunulan gözlem ve görüşmelere dayalı bir derstir. Bu derste öğretmen adayının okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında alacağı derslere bir temel oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dönem planı, Öğretmenin okuldaki bir günü, Öğrencinin okuldaki br günü, Bir öğrencinin incelenmesi, Öğretim yöntemleri, Yan branşınızda öğretim yöntemleri, Derslerin gözlemlenmesi,Yan branşınızda derslern gözlenmesi, Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü, Soru sormayı gözlemleme, Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar, Okul müdürü ve okul kuralları, Okul ve toplum, Mikroöğretim teknikleri, Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular Anlatım, Soru-Cevap,
2 Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar Anlatım, Soru-Cevap,
6 Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7 Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır. Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planı [1] sayfa 24
2 Öğretmenin okuldaki bir günü [1] sayfa 25
3 Öğrencinin okuldaki br günü, Bir öğrencinin incelenmesi [1] sayfa 26
4 Bir öğrencinin incelenmesi [1] sayfa 27
5 Öğretim yöntemleri [1] sayfa 28-29
6 Yan branşınızda öğretim yöntemleri [1] sayfa 30-31
7 Derslerin gözlemlenmesi [1] sayfa 32-33
8 Yan branşınızda derslern gözlenmesi [1] sayfa 34-35
9 Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü [1] sayfa 36
10 Soru sormayı gözlemleme [1] sayfa 37
11 Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar [1] sayfa 38-39
12 Okul müdürü ve okul kuralları [1] sayfa 40
13 Okul ve toplum, Mikroöğretim teknikleri [1] sayfa 41-45
14 Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi [1] sayfa 46
Kaynaklar
Ders Notu [1] "Okul Deneyimi I - II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Uygulama Rehberi", Sakarya Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi,Sakarya, 2006.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki güncel bilgi ve becerileri içeren ders kitapları, uygu¬lama araç ve gereçleri ile diğer bilimsel kaynaklarla destekle¬nen ileri düzeyde uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerine sahip olmak ve alanındaki temel kavramları kullanabilmek. Metal teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. Temel fen bilimlerine ait bilgilerini, metal teknolojileri alanındaki problemleri çözebilmede kullanabilme becerisine sahip olur. X
2 Metal teknolojileri alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. Teknik resim temel kavramlarını bilmek, metal teknolojileri ile ilgili mesleki resimleri okuyabilmek ve bilgisayar programlarını kullanarak tasarım yapabilmek. Metal teknolojileri alanlarında kullanılan ölçü aletlerini tanıma, kavrama, bakım ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur. X
3 Metal teknolojileri alanları ile ilgili sektörlerde üretim aşamalarını kavrayarak gerektiğinde iyileştirmeler önerebilmek. Kalite kontrol süreçlerini kavrayarak, imal edilen ürünün kalitesine yansıtabilme bilgisine ve becerisine sahip olmak. Metal teknolojileri ile ilgili üretim yöntemlerini tanıyabilir.
4 Metalik malzemelerin birleştirilebilirliği hakkında gerekli teorik bilgileri kazanarak uygulama becerisini elde etmek, kaynaklı konstrüksiyonların kalite kontrolünü yapabilmek ve ortaöğretim düzeyinde uygulamalı ders verebilir.
5 Oksi-gaz, elektrik ark, sert lehimleme ve gazaltı kaynak teknikleri hakkında teorik bilgilere ve uygulama yapabilme becerisine sahip olabilmek ve uygulamalı ders verebilmek. Kaynak makinelerinin mekanik arızalarını tespit ederek giderebilir.
6 Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları çözebilecek bilgiye sahip olmak ve uygun kaynak yöntemi seçimini önerebilmek. Kaynaklı konstrüksiyonların gözle muayenesini yapabilme ve kaynak hatalarını tespit edebilir.
7 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili konularda tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanabilmek, iletişim becerisine sahip olmak, işyerini kendi bulunduğu konuma uygun olarak temsil edebilecek vasıflara sahip olmak, kurumsal ve teknik bilgileri elektronik ortamlarda paylaşarak takım çalışması yapmak, problem¬leri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8 Metal teknolojileri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. Alanına yönelik konularda bireysel olarak araştırmalar yapmak ve elde edilen bulguları rapor olarak sunabilmek. Sektördeki yenilikleri izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip elde edilen kazanımları kendi kurumuna uyarlayabilir.
9 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak, bilişim ve iletişim teknolojile¬rini kullanabilmek, ofis yazılımlarını kullanabilmek, internet üzerinden veri alışverişi yapabilmek ve tasarım yazılımları ile ilgili AutoCad ve Solidworks gibi bilgisayar programlarını kullanabilir.
11 Mesleği ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, etik değerler, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
13 Metal Teknolojileri derslerini teorik ve uygulamalı olarak okutabilecek düzeyde mesleki bilgiye ve pedagojik formasyona sahiptir.
14 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir, öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır X
15 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. Toplumun değerleri konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular
2 Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir.
3 Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır.
4 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır.
5 Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar
6 Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir.
7 Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 6 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3