Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi II TEF 401 7 1 + 4 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Konuyu pratikle ilişkilendir Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem Planı
2 Yönerge ve Açıklamalar
3 Soru Sorma Alıştırmaları
4 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü
5 Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi
6 Ders Kitaplarından Yararlanma
7 Grup Çalışmaları
8 Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması
9 Değerlendirme ve Kayıt Tutma
10 Test Hazırlama, Puanlama, Analiz
11 Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma
12 Dersi Planlama
13 Etkinlikleri Sıraya Koyma
14 Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Ders Kaynakları MEB mevzuatı
Mesleki eğitim teknikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek.
2 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. X
3 Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek.
4 Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek.
5 Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek.
6 Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek.
7 Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek.
8 Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
9 Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
10 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak.
11 Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar
2 Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır
3 Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar
4 Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler
5 Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir
6 Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir
7 Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler
8 Konuyu pratikle ilişkilendir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 97
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3