Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi I TEF 104 2 1 + 4 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için gözlem ve görüşmelerde bulunmaktır
Dersin İçeriği Ders planı hazırlanması,okulun örgütsel yapısının,işleyişinin anlaşılması,mesleki yasa ve yönetmeliklerin anlatılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular Rol Oynama, Anlatım,
2 Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir Anlatım, Rol Oynama,
3 Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır Rol Oynama, Anlatım,
4 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır Anlatım, Rol Oynama,
5 Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar Gözlem,
6 Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir Anlatım, Rol Oynama,
7 Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem Planı
2 Öğretmenin Okuldaki Bir Günü
3 Öğrencinin Okuldaki Bir Günü
4 Bir Öğrencinin İncelenmesi
5 Öğretim Yöntemleri
6 Yan Branşınızda Öğretim Yöntemleri
7 Derslerin Gözlenmesi
8 Yan Branşınızda Derslerin Gözlenmesi
9 Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolü-Soru Sormayı Gözlemleme
10 Okulda Araç-Gereç ve Yazılı Kaynaklar
11 Okul Müdürü ve Okul Kuralları
12 Okul ve Toplum
13 Mikroöğretim Teknikleri
14 Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Ders Kaynakları MEB mevzuatı
Mesleki eğitim teknikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek.
2 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. X
3 Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek.
4 Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek.
5 Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek.
6 Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek.
7 Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek.
8 Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
9 Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
10 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak.
11 Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular
2 Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir
3 Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır
4 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır
5 Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar
6 Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir
7 Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 97
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Toplam İş Yükü 68
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,72
Dersin AKTS Kredisi 3