Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | TEF 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri İş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin alınmasını kavratmak. |
Dersin İçeriği | İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında gerekli olan bilgi ve becerilerin öğrencilere öğretilmesi. Bunun yanı sıra sosyal güvenlik yasası ve iş mahkemelerinin ne işe yaradığı hakkında gerekli bilgilerin verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kaza oluşumu ve çeşitlerini adlandırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Ergonomiyi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) uyarlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin tanınması ve önlem alınma yollarını ifade eder | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanımlanması ve kullanılmasının gereğini açıklar | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
8 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
9 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerini belirler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
10 | İş Hukuku ve yönetmeliklerini kendi cümleleriyle ifade eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığını ifade eder | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi | [1] Sayfa 97-102 |
2 | Kaza oluşumu ve çeşitleri | [1] Sayfa 103-129 |
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yolları | [1] Sayfa 131-144 |
4 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) | [1] Sayfa 1-50 |
5 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) | [1] Sayfa 51-96 |
6 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği | [1] Sayfa 145-165 |
7 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği | [1] Sayfa 166-185 |
8 | İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) | [1] Sayfa 188-195 |
9 | İlkyardım kuralları | [1] Sayfa 213-220 |
10 | İlkyardım kuralları | [1] Sayfa 221-234 |
11 | ARA SINAV | |
12 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri | [1] Sayfa 197-211 |
13 | İş Hukuku ve yönetmelikleri | [1] Sayfa257-334 |
14 | İş Güvenliği Soruşturması | [1] Sayfa 120-125 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi 2.İş Güvenliği, Necdet AKYÜZ |
Ders Kaynakları | İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Uygulamaları,M.Ergül |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | ||||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | ||||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | ||||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | X | |||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini tanımlar | |||||||||||
2 | Kaza oluşumu ve çeşitlerini adlandırır | |||||||||||
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının tanımlar | |||||||||||
4 | Ergonomiyi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) uyarlar | |||||||||||
5 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin tanınması ve önlem alınma yollarını ifade eder | |||||||||||
6 | İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanımlanması ve kullanılmasının gereğini açıklar | |||||||||||
7 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | |||||||||||
8 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | |||||||||||
9 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerini belirler | |||||||||||
10 | İş Hukuku ve yönetmeliklerini kendi cümleleriyle ifade eder | |||||||||||
11 | İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığını ifade eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |