Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik I | MAT 115 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik Analiz ile ilgili temel kavramlar verilerek, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev kavramlarının ve uygulamalarının verilmesi |
Dersin İçeriği | Matematik Analizin temel kavramları, Küme ve sayı kavramları, Fonksiyonlar ve özel fonksiyonlar, Reel sayı dizileri, yakınsaklık, alt ve üst limitler, Sürekli fonksiyonların özellikleri, Türev kavramı, Yüksek mertebeden türevler, Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler, Belirsiz şekiller, eğri çizimleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Türev kavramını açıklar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
10 | Eğri çizimlerini açıklar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme,yığılma noktası,vb.,) | |
2 | Sayı kümeleri ( Doğal sayılar, Tamsayılar, Rasyonel sayılar,Reel sayılar ve özellikleri ) | |
3 | Supremum, infimum, limsup,liminf kavranmları, tümevarım metodu, fonksiyon kavramı. | |
4 | Bazı özel fonksiyonlar, özellikler. | |
5 | Reel sayı dizileri, sınırlılık, yakınsaklık,Bolzano-Weiersrass Teo.,monoton diziler | |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik | |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri(Süreklilik Teoremleri), düzgün süreklilik. | |
8 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar | |
9 | Türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler | |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler | |
11 | Türevle ilgili teoremlere devam | |
12 | Belirsiz şekillerin hesabı | |
13 | Diferansiyeller ve eğri çizimleri (Katezyen koordinat sisteminde çizimler) | |
14 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel Matematik, M. Balcı, 4. Basım, 2006. |
Ders Kaynakları | [2] Yüksek Matematik 1-2 H.Halilov, A.Hasanoğlu, M.Can [3] Temel ve Genel Matematik M.Balcı, H.Hacısalihoğlu, F.Gökdal [4] Genel Matematik I- II Prof. H.Arıkan, Yrd.Doç.Dr. İ.Özgür, Yrd.Doç.Dr. Ö.F. Gözükızıl |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | ||||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar | |||||||||||
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır | |||||||||||
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder | |||||||||||
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar | |||||||||||
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır | |||||||||||
6 | Türev kavramını açıklar | |||||||||||
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır | |||||||||||
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar | |||||||||||
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar | |||||||||||
10 | Eğri çizimlerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |