Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Otomotiv Bilgisayar Uygulamaları | OTE 424 | 8 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEZİR AYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İdris CESUR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı MATLAB programını temel seviyede öğreterek, karşılaştıkları problemleri uygulamalara yönelik olarak çözme becerisini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | MATLAB programını kullanarak uygulamalı problemlerin çözme çözümleri verilmektedir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi ve matisleri öğrenerek, farklı alanlardaki çok bilinmeyenli denkleme dönüşen problemleri çözme becerisi kazanmak | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Problem çözümlerine yönelik olarak m-file dosyası oluşturabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Farklı grafikler çizebilmek, eğri uydurabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Kendi alanındaki problemlere uygulayabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Türev ve difreansiyel denklem uygulamalarını yapabilmek | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Sembolik denklemleri çözebilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB programının tanıtımı, matris ve dizi işlemleri arasındaki farklar,help ve demo komutlarının tanıtımı, matematik işlemlerde işlem sırası | |
2 | Görüntü formatları, hazır matmematik fonksiyonlar, atama operatörleri, değişken parametrelerin boyutlarını öğrenmek, komut dosyası (m-file) oluşturma ve çalıştırma | |
3 | Matematik problemlerin tirgonometri,geometri ve ısı transferi uygulamalarına basit giriş | |
4 | Faklı matris uygulamaları ve komutlar, dizi ve matris işlemlerinde kullanılan hazır fonksiyonlar, dizi ve matrisler üzerinde farklı uygulamalar, çok bilinmeyenli denklem çözümü. kafes sistemleri, elektrik ve basit statik ve dinamik problemlerine ait uygu | |
5 | Excel den veri almak, excel ve word ortamına veri göndermek, verilerin formatlanması, çalışma ortamının saklanıp tekrar yüklenmesi | |
6 | Fonksiyon dosyaları oluşturmak ve uygulamalar | |
7 | Fonksiyon dosyaları oluşturmak ve uygulamalar | |
8 | 2-D ve 3-D grafikler ve komutları | |
9 | MATLAB’da programlamaya giriş ve şartlı deyimler | |
10 | Vize | |
11 | MATLAB’da programlamaya giriş ve şartlı deyimler, mantıksal ve ilşki operartörleri | |
12 | Regresyon analizine giriş ve ara değer hesabı | |
13 | Enterpolasyon ve uygulamalar | |
14 | Sembolik türev ve integral |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi ve matisleri öğrenerek, farklı alanlardaki çok bilinmeyenli denkleme dönüşen problemleri çözme becerisi kazanmak | ||||||||||||
2 | Problem çözümlerine yönelik olarak m-file dosyası oluşturabilmek | ||||||||||||
3 | Farklı grafikler çizebilmek, eğri uydurabilmek | ||||||||||||
4 | Kendi alanındaki problemlere uygulayabilmek | ||||||||||||
5 | Türev ve difreansiyel denklem uygulamalarını yapabilmek | ||||||||||||
6 | Sembolik denklemleri çözebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 2 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 2 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
3. Ödev | 2 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
4. Ödev | 2 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
6. Performans Görevi (Uygulama) | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |