Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş ve Atölye Organizasyonu | OTE 408 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLAN ÇOBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere bir işin yapılması için iş ortamının, takım cihaz ve malzemelerin hazırlanması, işlem basamaklarının oluşturulması için gerekli bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması, ayrıca öğrencinin ergonomi ve çalışma verimini artırma; atölye düzeni, tezgahların sıralanışı, tezgah ve cihazların yerleştirilmesi, yapılacak işe uygun eleman, elemana uygun iş seçimini yapma bilgi ve becerisini kazandırma ve yedek parça mağaza organizasyonu için gerekli kuralları kazandırır. |
Dersin İçeriği | 1.Kişisel ve grup çalışma ortamını hazırlama, takım ve cihazları seçme, yerleştirme, tezgah ve cihazları hazırlama 2.İş analizi yapma, işlem basamaklarını hazırlama ve uygulama 3.Tezgahları iş güvenliği, ergonomi ve tezgah özelliklerini dikkate alarak yerleştirme ve kurma 4.Tezgahların yerleştirme sıralamasında öncelikleri belirleme, iş akışı programını yapma, işe uygun nitelikte uygun eleman seçme ve iş dağılımını yapma 5.Stok takip işlemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşin yapıldığı ortamı, takımları ve cihazları ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İş ve işlem analizlerini gerçekleştirir | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Makine ve cihazları, teknik özelliklerine, iş güvenliğine ve ergonomi kurallarına uygun olarak nasıl yapılacağını gösterir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | İş organizasyonu tasarlar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Envanter ve stok kontrolünü organize eder | Anlatım, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Mesleki kuruluşlarını ve ilgili iş hukuku maddelerini ifade eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstrinin Oluşumu ve Şirket kavramı ve çeşitleri | |
2 | Organizasyon, gereği, ilkeleri ve organizasyon şeması | |
3 | Ergonomi kavramı ve uygulamaları | |
4 | Üretimin Planlanması ve Gelişimi | |
5 | Üretim Araçları ve Malzemelerin Taşınması | |
6 | İşyeri-Atelye Araçlarının Düzenlenmesi | |
7 | Verimlilik ve İş Etüdü | |
8 | Üretim yapım zamanının hesaplanması | |
9 | Maliyet Çeşitleri | |
10 | Vize Sınavı | |
11 | Stok kontrolü, sınıflandırılması ve modelleri, Envanter Kontrolü ve Satın alma | |
12 | Mesleki Kuruluşlar | |
13 | Genel İş Güvenliği ve iş hukuku | |
14 | Örnek İş ve Atelye Organizasyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İş ve Atölye Organizasyonu Ders notları, Yrd.Doç.Dr.Ahmet DEMİRER |
Ders Kaynakları | 1.Üretim Yönetimi, Pof. Dr. Mahmut TEKİN 2.İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi 3.Üretim Yönetimi, Prof. Dr. Bülent KOBU 4.Organizasyon ve İş Etüdü, Bülent ÜNVER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşin yapıldığı ortamı, takımları ve cihazları ilişkilendirir | ||||||||||||
2 | İş ve işlem analizlerini gerçekleştirir | ||||||||||||
3 | Makine ve cihazları, teknik özelliklerine, iş güvenliğine ve ergonomi kurallarına uygun olarak nasıl yapılacağını gösterir | ||||||||||||
4 | İş organizasyonu tasarlar | ||||||||||||
5 | Envanter ve stok kontrolünü organize eder | ||||||||||||
6 | Mesleki kuruluşlarını ve ilgili iş hukuku maddelerini ifade eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |