Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makina Elemanları II | MKE 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZSERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel tasarım mantığını kazandırmak, değişik makine elemanlarının yapısal ve fonksiyonel özellikleri ve çalışma ilkelerine ilişkin temel bilgileri kazandırmak, mukavemet ilkeleri çerçevesinde makine elemanlarının tasarımı ve hesaplamalarında kullanılacak bağıntıları vermek ve uygulamalarda bulunmak |
Dersin İçeriği | Yaylar, Mil-Göbek bağlantıları, Güç İletim Düzenleri, Miller-Akslar, Yataklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerini açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Mukavemet ve malzeme bilgileri ile tasarım çalışmaları arasında analizler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Makine elemanlarını sınıflandırır ve kulanım yerlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Makine elemanlarının yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Makine elemanlarının fonksiyonel boyutlarını mukavemet ilkeleri çerçevesinde belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Makine elemanlarının tasarımında gerekli bilgileri araştırır, elde eder ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaylar ve Hesaplamaları | |
2 | Mil-Göbek Bağlantıları:Kamalar,Pimler,pernolar | |
3 | Kama-Pim-Perno Hesaplamaları | |
4 | Konik Geçme ve Hesaplamaları | |
5 | Sıkıştırma ve Sıkı Geçme ve Hesaplamaları | |
6 | Kayış-Kasnak Düzenleri ve Hesaplamaları | |
7 | Zincir-Dişli Düzenleri ve Hesaplamaları | |
8 | Dişli Çark Düzenleri | |
9 | Dişli Çark Hesaplamaları | |
10 | Ara Sınavı | |
11 | Miller ve Akslar | |
12 | Mil Aks Hesaplamaları | |
13 | Kaymalı Yataklar ve Rulmanlı Yatak Hesaplamaları | |
14 | Kaplinler, Kavramalar, Frenler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özsert,İ., T. Makina Elemanları, Atatürk Üniv.Ziraat Fak. Ders Notu No: 131,Erzurum,1991 |
Ders Kaynakları | 1.Bozacı,A. ve ark. Makine Elemanlarının Projelendirilmesi, Çağlayan Kitabevi, 2001 2.Juvinal, R.,Fundamentals of Machine Component Design,John Wiley & Sons, 1983 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerini açıklar ve uygular | ||||||||||||
2 | Mukavemet ve malzeme bilgileri ile tasarım çalışmaları arasında analizler yapar | ||||||||||||
3 | Makine elemanlarını sınıflandırır ve kulanım yerlerini analiz eder | ||||||||||||
4 | Makine elemanlarının yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | ||||||||||||
5 | Makine elemanlarının fonksiyonel boyutlarını mukavemet ilkeleri çerçevesinde belirler | ||||||||||||
6 | Makine elemanlarının tasarımında gerekli bilgileri araştırır, elde eder ve kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |