Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekatroniğin Temel Prensipleri | OTE 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET ÇEVİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine Eğitimi öğrencilerine bilgisayar kontrollü makine ve işlemlerin tasarımında kullanılan bilimsel prensipler ve teknolojilerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Mekatroniğin Temel İlkeleri, Kullanım Alanları ve Kapsadığı Konular, Mekatronik Sistem Elemanları, Mekatronik Sistem Tasarımı, Otomasyon Sistemleri, Otomasyon- Mekatronik Gelişme Süreci. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mekatroniğin temel anlamını, Temel Lineer Devrelerini tanımlar ve analiz eder | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Eşlenik Elektrik Devre Metotlarını uygular | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Empedans Konseptini betimler | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Yarıiletken Elektronik elemanları tanımlar ve hesaplarının nasıl yapılacağını gösterir | Tartışma, Anlatım, | |
5 | İşlevsel Yükselticileri tanımlar, hesaplarının nasıl yapılacağını gösterir ve Temel sensörlerin çeşitlerini ve işlevlerini anlatır | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Elektriksel hareketlendiricileri betimler ve çalışma prensiplerini anlatır, Hareket iletici temel mekanizmaları tanımlar | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Elektro-hidrolik ve pinomatik kontrol sistemleri tanımlar ve çalışma prensiplerini anlatır | Tartışma, Anlatım, | |
8 | Dijital elektronik Devrelerini tanımlar. Gerçeklik tablolarının mantık devre indirgemelerini uygular | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Mikro denetleyicilerin temel mimarileri betimler. Kullanım alanlarını tanımlar | Tartışma, Anlatım, | |
10 | Açık ve kapalı kontrolün temel mantığını anlatır | Anlatım, Tartışma, | |
11 | Sistem-zaman boyut analizinin matematiksel modelini uygular. Kontrol sistemlerinin transfer fonksiyonlarını formüle eder | Anlatım, Tartışma, | |
12 | Dijital kontrol nedir tanımlar. Z tranformlarını uygular | Tartışma, Anlatım, | |
13 | |||
14 | |||
15 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekatroniğine Giriş | |
2 | Mekatronik Sistemler için Elektronik Komponentler_I | |
3 | Mekatronik Sistemler için Elektronik Komponentler_II | |
4 | Mekatronik Sistemler için Elektronik Komponentler_II | |
5 | Sensörler | |
6 | Electriksel Hareketlendiriciler | |
7 | Hereket İletici Mekanizmalar | |
8 | Electro-Pinomatik ve Electro-hidrolik Sistemler | |
9 | Dijital Elektronik ve D/A,A/D çeviriciler | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Mikrodenetleyiciler | |
12 | Sürekli Kontrol Prensibi | |
13 | Kontrol Sistem Modelleme | |
14 | Dijital Kontrol Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Integrated Electrical and Electronic Engineering for Mechanical Engineers, McGraw-Hill, 1994 |
Ders Kaynakları | Experimental Methods for Engineers , McGraw-Hill, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mekatroniğin temel anlamını, Temel Lineer Devrelerini tanımlar ve analiz eder | ||||||||||||
2 | Eşlenik Elektrik Devre Metotlarını uygular | ||||||||||||
3 | Empedans Konseptini betimler | ||||||||||||
4 | Yarıiletken Elektronik elemanları tanımlar ve hesaplarının nasıl yapılacağını gösterir | ||||||||||||
5 | İşlevsel Yükselticileri tanımlar, hesaplarının nasıl yapılacağını gösterir ve Temel sensörlerin çeşitlerini ve işlevlerini anlatır | ||||||||||||
6 | Elektriksel hareketlendiricileri betimler ve çalışma prensiplerini anlatır, Hareket iletici temel mekanizmaları tanımlar | ||||||||||||
7 | Elektro-hidrolik ve pinomatik kontrol sistemleri tanımlar ve çalışma prensiplerini anlatır | ||||||||||||
8 | Dijital elektronik Devrelerini tanımlar. Gerçeklik tablolarının mantık devre indirgemelerini uygular | ||||||||||||
9 | Mikro denetleyicilerin temel mimarileri betimler. Kullanım alanlarını tanımlar | ||||||||||||
10 | Açık ve kapalı kontrolün temel mantığını anlatır | ||||||||||||
11 | Sistem-zaman boyut analizinin matematiksel modelini uygular. Kontrol sistemlerinin transfer fonksiyonlarını formüle eder | ||||||||||||
12 | Dijital kontrol nedir tanımlar. Z tranformlarını uygular | ||||||||||||
13 | |||||||||||||
14 | |||||||||||||
15 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |