Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Aktarma Organları A | OTE 201 | 3 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN ELDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Gökhan Ergen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güç aktarma organları tekniği ve teknolojisi üzerine teorik ve pratik bilgi/deneyim kazanma |
Dersin İçeriği | Otomotiv aktarma organları ( kavramalar, vites kutuları, şaft, mafsal ve diferansiyeller) üzerine teorik ve pratik bilgiler verilerek, öğrencinin bu konular üzerine yeterli bilgi ve becerileri kazanmasını sağlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramalar ve vites kutularının çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kavrama ve vites kutu arızalarının sebep sonuç ilişkilerini açıklar, gerekli ölçü ve kontrolleri yapar | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Tork konverter ve otomatik vites kutularının çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Otomatik vites kutularının çalışma prensiplerini çıkarıp, ölçü ve kontrollerini yapar | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
5 | Şaft, mafsal ve diferansiyellerin çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
6 | Şaft, mafsal ve diferansiyel arızalarının sebep sonuç ilişkilerini açıklar, gerekli ölçü ve kontrolleri yapar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar ve Kavrama sistemleri | |
2 | Teorik ve pratik çalışmalar, Mekanik vites kutuları | Ders notları çalışması ve ödev |
3 | Mekanik vites kutuları, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
4 | Teorik ve pratik çalışmalar, kısa sınav | Ders notları çalışması ve ödev |
5 | Tork konverterler, Planet dişli mekanizmaları | Ders notları çalışması ve ödev |
6 | Otomatik vites kutuları, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
7 | Otomatik vites kutuları, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
8 | Teorik ve pratik çalışmalar, kısa sınav | Ders notları çalışması ve ödev |
9 | Şaft ve mafsal bağlantıları, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
10 | Yıliçi sınavı | |
11 | Diferansiyel, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
12 | Diferansiyel, Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
13 | Teorik ve pratik çalışmalar | Ders notları çalışması ve ödev |
14 | Ödev değerlendirme sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Araç katalogları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramalar ve vites kutularının çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | ||||||||||||
2 | Kavrama ve vites kutu arızalarının sebep sonuç ilişkilerini açıklar, gerekli ölçü ve kontrolleri yapar | ||||||||||||
3 | Tork konverter ve otomatik vites kutularının çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | ||||||||||||
4 | Otomatik vites kutularının çalışma prensiplerini çıkarıp, ölçü ve kontrollerini yapar | ||||||||||||
5 | Şaft, mafsal ve diferansiyellerin çalışma ve teknolojilerini karşılaştırmalı olarak izah eder | ||||||||||||
6 | Şaft, mafsal ve diferansiyel arızalarının sebep sonuç ilişkilerini açıklar, gerekli ölçü ve kontrolleri yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |