Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama | TEF 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları | |
2 | Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak | |
3 | İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler | |
4 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | |
5 | Karar Yapıları ve Komutları | |
6 | Döngü Komutları | |
7 | Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak | |
8 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak | |
9 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak, Programın Çalışması Sırasında Yeni Kontroller Eklemek | |
10 | Bilgi Giriş Fonksiyonu, Mesaj Diyalog Kutusu,Dosya Açma Diyalog Kutusu, Kaydetme Diyalog Kutusu,Yazı Tipi Diyalog Kutusu,Renk Diyalog Kutusu | |
11 | Menüler ve menü kontrolleri ile çalışmak | |
12 | Çoklu Formlarla Çalışma | |
13 | Grafik | |
14 | Grafikler ve Animasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | ||||||||||||
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | ||||||||||||
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | ||||||||||||
4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | ||||||||||||
5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | ||||||||||||
6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 8 | 5 | 40 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |