Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güzel Sanatlar | TEF 228 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır | |
2 | Tarihöncesi dönemler ve eserler eserlerin yapılış amaçları | |
3 | Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Ege Bölgesindeki yerleşim yerleri. | |
4 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
5 | Genel Tekrar, I.Kısa Sınav | |
6 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
7 | Bizans Sanatı | |
8 | İstanbul’da yer alan Bizans yapıları | |
9 | Genel Tekrar, II.Kısa Sınav | |
10 | VİZE | |
11 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
12 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
13 | Romanesk Sanat. El Yazmaları, heykel ve mimari. | |
14 | Gotik Sanat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat Kavram ve Terimler Sözlüğü, Metin Sözen, Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi; Sanatın Öyküsü E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi; Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; “Resmin Dili” Uşun Tükel, Homer Kitabevi; Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi; Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, Önder Şenyapılı, Metu Pres; André Lhote, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge; Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi, Çeviren: Cevat Çapan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. | ||||||||||||
3 | Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. | ||||||||||||
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur | ||||||||||||
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |