Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri II TEF 403 7 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki ve teknik alanlarda öğrenme ve öğretme metotlarını açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
2 Mesleki ve teknik eğitim-öğretim teknolojilerini kullanır Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
3 Mesleki ve teknik konularla ilgili yapılmış çalışmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir Gösterip Yaptırma, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
4 Sunum ilkelerini göz önüne alarak sunu hazırlayabilir, hazırlanan sunumları sunar Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
5 Çeşitli soru hazırlama tekniklerini kullanır Gösterip Yaptırma, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
6 Gerekli ders materyali planlar, hazırlar ve herhangi bir konu ile birlikte uygular Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Ders planı, Ünite planı, Proje ünite planı, Blok zamanlı ünite planlarını açık bir şekilde belirtir Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Öğretim Yöntemleri-II İle İlgili Genel Bilgiler (Giriş)
2 Fen Bilimler Öğretim Teknolojisi
3 Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Biyoloji
4 Sosyal Bilimler Öğretim Teknolojisi
5 Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Coğrafya
6 Yabancı Dil Öğretim Teknolojisi (Genel Bilgiler ve Çeşitli Öğretim Parametreleri)
7 Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Genel bilgiler)
8 Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Çeşitli öğretim parametreleri)
9 VİZE YOKLAMASI
10 Mesleki ve Teknik Eğitim-Öğretim Teknolojileri
11 Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -I
12 Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -II
13 Bilgisayar ve İnternet destekli Öğretim Teknolojisi (Teori-uygulama)
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr. Cevat ALKAN, “Özel Öğretim Yöntemleri”, 3. Baskı 2005
Ders Kaynakları İnternetteki çeşitli eğitim siteleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak X
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
3 Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
4 Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
5 Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
6 Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak X
7 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak X
8 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak X
9 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
10 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
11 Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
12 Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Mesleki ve teknik alanlarda öğrenme ve öğretme metotlarını açıklar ve uygular
2 Mesleki ve teknik eğitim-öğretim teknolojilerini kullanır
3 Mesleki ve teknik konularla ilgili yapılmış çalışmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir
4 Sunum ilkelerini göz önüne alarak sunu hazırlayabilir, hazırlanan sunumları sunar
5 Çeşitli soru hazırlama tekniklerini kullanır
6 Gerekli ders materyali planlar, hazırlar ve herhangi bir konu ile birlikte uygular
7 Ders planı, Ünite planı, Proje ünite planı, Blok zamanlı ünite planlarını açık bir şekilde belirtir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 15
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3