Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme | EBB 305 | 5 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlayabilme. Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrayabilme. Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklayabilme. Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklayabilme. Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralayabilme. Materyal geliştirirken göz önüne alınacak ilkeleri açıklayabilme. Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Sunum materyallerinin özelliklerini kavrayabilme. Sunum materyallerini özelliklerini göz önüne alarak geliştirebilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilme. Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme. |
Dersin İçeriği | Öğretim Teknolojisi ile İlgili Kavramlar; Çeşitli Öğretim Teknolojilerinin Özellikleri; Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı; Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirilmesi: Çalışma yaprakları, Tepegöz saydamları, Slaytlar, Video gereçleri, Bilgisayar temelli gereçler; Eğitim Yazılımlarının İncelenmesi; Çeşitli Nitelikteki Öğretim Gereçlerinin Değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır | Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klasik eğitim teknolojilerini ve özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Modern eğitim teknolojilerini göze ve kulağa hitap edenler ve gösteri teknolojileri olarak sınıflandırır | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Bilgisayar ve internetin tarihsel gelişimini ve özelliklerini analiz ederek yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
8 | Televizyonda eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar | Eğitsel Oyun, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gözlem, | |
9 | Uzaktan eğitimi tanımlar ve kullanılan teknolojileri ve yöntemleri söyler | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojinin tanımı. Makine ve teknik, bilim ve teknik, organizasyon ve teknik, teknik operasyon ve teknik olay, teknik ve kültür, teknik ve toplum arsındaki ilişkiler | [1] Sayfa 1-18 |
2 | Eğitim, teknoloji ve eğitim teknolojisinin genel tanımları. Eğitim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Eğitim teknolojisinin ilgi alanları. | [1] Sayfa 19-40 |
3 | Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi | [1] Sayfa 41-58 |
4 | Öğrenmenin tanımı. Öğrenme- öğretme kuramlarının eğitim teknolojisi ile ilişkisi. | [1] Sayfa 59-90 |
5 | Klasik eğitim teknolojilerinden karatahta, beyaz tahta, manyetik tahta, kumaş kaplı tahta, döner levha, kum tahtası ve bülten panosunun tanımları ve kullanımları | [1] Sayfa 91-116 |
6 | Klasik eğitim teknolojilerinden yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin karton faaliyetlerinin, diyaromaların ve gezilerin tanımları ve materyallerin kullanımları | [1] Sayfa 117-148 |
7 | Modern eğitim teknolojilerinden göze ve kulağa hitap eden elektronik tahta, telefon, radyo, ses kasedi ve CD, teyp ve müzik seti, kaplama(laminasyon), fotoğraf makinesi(dijital ve klasik), pikap ve plak, VCD ve DVD lerin tanımları ve kullanımları | [1] Sayfa 149-184 |
8 | Modern eğitim teknolojilerinden gösteri teknolojileri olan slayt projektörleri ve slayt, tepegöz ve asetatlar, elmo, opak projektör, data projeksiyon, film şeritleri ve projektörü, LCD panelin tanımları ve kullanımları. | [1] Sayfa 185-220 |
9 | Bilgisayarın eğitim sistemi içinde kullanımı. Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarın yapısı. Bilgisayarlı eğitimde etkili olan kuramlar. Bilgisayarın eğitimde kullanılma yöntemleri. Bilgisayar destekli öğretim(BDÖ) ve bilgisayar temelli öğretimin(BTÖ) tanı | [1] Sayfa 221-254 |
10 | ARASINAV | |
11 | İnternetin tanımı ve tarihsel gelişimi. İnternetin temel özellikleri. İnternet ve eğitim uygulamaları | [1] Sayfa 255-290 |
12 | Televizyonun eğitim amaçlı nasıl kullanıldığı ve eğitim programlarını hazırlama yöntemleri | [1] Sayfa 291-314 |
13 | Uzaktan eğitimin tanımı, yöntemleri, tarihsel gelişimi ve kullanılan teknolojiler | [1] Sayfa 315- 322 |
14 | Hazırlanan materyallere yönelik değerlendirilme. Dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar | ||||||||||||
2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır | ||||||||||||
3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır | ||||||||||||
4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir | ||||||||||||
5 | Klasik eğitim teknolojilerini ve özelliklerini karşılaştırır | ||||||||||||
6 | Modern eğitim teknolojilerini göze ve kulağa hitap edenler ve gösteri teknolojileri olarak sınıflandırır | ||||||||||||
7 | Bilgisayar ve internetin tarihsel gelişimini ve özelliklerini analiz ederek yorumlar | ||||||||||||
8 | Televizyonda eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar | ||||||||||||
9 | Uzaktan eğitimi tanımlar ve kullanılan teknolojileri ve yöntemleri söyler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |