Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmen Adayları İçin Protokol ve Adabı Muaşeret Kuralları | EFG 025 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders icin on kosul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu ders icin onerilen secmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can ALPAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının protokol ve adabı muaşeret kurallarını öğrenmelerini ve ilerideki sosyal ve profesyonel yaşamlarına uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Protokol (Resmi nezaket kuralları), adabı muaşeret, nezaket, görgü, terbiye, ve imaj; İlk izlenim, etkili iletişim ve ilişkiler; Sosyal alanda uyulması gereken nezaket ve görgü kuralları; Kamusal alanda uyulması gereken protokol kuralları; Selamlaşma, tanışma ve tanıştırılma; Hitap; Törenlerde takdim ve hitap; İnsan ilişkilerinde adap; Telefon ve e-posta adabı; Kılık-kıyafet adabı; Restoran, sofra, ve yemek adabı; Davetler; İşyeri adabı ve makamda davranış. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Protokol (Resmi nezaket kuralları), adabı muaşeret, nezaket, görgü, terbiye, ve imaj gibi temel kavramları tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kamusal alandaki protokol konuları ve uygulama alanlarını bilir ve protokol kurallarına uygun davranır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Toplumsal yaşamı düzenleyen sosyal davranış ve görgü kurallarını bilir ve bu kurallara uygun davranır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | İnsan ilişkileri; telefon ve e-posta; kılık-kıyafet; restoran, sofra, ve yemek; ve işyeri adabını bilir ve adaba uygun davranır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
5 | Protokol ve adabı muaşeret kuralları çerçevesinde etkili iletişim ve ilişkileri nasıl kuracağını bilir ve bu kurallara uygun davranır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course and introduction of basic concepts | |
2 | Social behaviors, building blocks of effective communication and first impression, Social behavior rules that regulate social life | |
3 | Social etiquette and courtesy rules | |
4 | Social etiquette and courtesy rules (contd.) | |
5 | Social etiquette and courtesy rules (contd.) | |
6 | Protocol rules in the public domain | |
7 | Protocol rules in the public domain (contd.) | |
8 | Protocol rules in the public domain (contd.) | |
9 | Midterm exam | |
10 | Project presentations of students | |
11 | Project presentations of students (contd.) | |
12 | Project presentations of students (contd.) | |
13 | Project presentations of students (contd.) | |
14 | General review |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alıcı, A. (2022). Yeni görgü kuralları. Mela Yayınları. Aytürk, N. (2017). Protokol ve sosyal davranış kuralları (7. basım). Nobel Akademi Yayıncılık. Bağışlar, Y. (2020). Protokol görgü ve nezaket kuralları. Yükseliş Yayınları. Değirmenci, Y. (2021). Modern toplumda görgü kuralları. Siyer Yayınları. Doğan, S. (2020). Gündelik hayatta görgü ve nezaket kuralları. Serencam Yayınevi. Dumanlı, G. (2020). Gençler için görgü ve zerafet. A7 Kitap. Esirci, Ş. (2010). Görgü ve nezaket kuralları. Bilgi Yayınevi. Yahşi, N. (2021). Nezaket kuralları. Barış Kitap. Yılmaz, Y., & Yılmaz, Ö. (2009). Kamusal ve toplumsal yaşamda görgü ve protokol kuralları. Detay Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Mısırlı, İ. (2016). Görgü nezaket ve protokol: Kurallar uygulamalar (5. baskı). Detay Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Protokol (Resmi nezaket kuralları), adabı muaşeret, nezaket, görgü, terbiye, ve imaj gibi temel kavramları tanımlar. | |
2 | Kamusal alandaki protokol konuları ve uygulama alanlarını bilir ve protokol kurallarına uygun davranır. | |
3 | Toplumsal yaşamı düzenleyen sosyal davranış ve görgü kurallarını bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
4 | İnsan ilişkileri; telefon ve e-posta; kılık-kıyafet; restoran, sofra, ve yemek; ve işyeri adabını bilir ve adaba uygun davranır. | |
5 | Protokol ve adabı muaşeret kuralları çerçevesinde etkili iletişim ve ilişkileri nasıl kuracağını bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |