Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca A1 | EFG 024 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için bir ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilere muhtemel birinci yabancı dillerinin (Ingilizce) dışında, ikinci bir yabancı dil olarak Almanca temel yapı bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde sunulacak içerik ile öğrenciler ilgili ikinci yabancı dilin yapısına aşinalık kazanacak ve ileride o dilde ileri düzey kullanıcı olmaları adına çalışma yapmaları için teşvik edilecektir. Dersin en büyük amaçlarından biri öğrencilerin ikinci bir dil olarak Almanca dilini günlük hayat düzleminde temel seviyede öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları Eğitim Fakültesi olanaklarına bağlı olarak, öğrenciler yabancı dil olarak Almanca dersini seçebilirler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil (Almanca) ile birinci yabancı dil (genellikle Ingilizce) arasındaki temel farklılıkları bilir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Neden Almanca öğreniyoruz? Almancanın kullanım alanları. | |
2 | Tanışma 1. Kişisel bilgiler | |
3 | Tanışma 2. Alfabe | |
4 | Tanışma 3. Ülkeler ve Diller | |
5 | Tanışma 4. Sayılar | |
6 | Tanışma 5. Olumsuz ve soru yapıları | |
7 | Tekrar Haftası. Tanışma Diyalogları | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Cümle Yapısı | |
10 | Aile Üyeleri. Artikeller | |
11 | Aile Üyelerini tanımlama. İyelik ekleri/zamirleri | |
12 | Aile Üyeleri ve eylemler | |
13 | Olumsuz ve Soru yapıları. Kısa sınav | |
14 | Genel Tekrar. Kapanış partisi (Almanca konuşulan bir parti ortamı) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sıra | İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil (Almanca) ile birinci yabancı dil (genellikle Ingilizce) arasındaki temel farklılıkları bilir. | |||||||||||||
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | |||||||||||||
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | |||||||||||||
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | |||||||||||||
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | |||||||||||||
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | |||||||||||||
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | |||||||||||||
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |