Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahilik ve Eğitim | EFG 021 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ahilik ve Eğitim ile ilgili temel kavramları, Ahilik sisteminin temel felsefesini, eğitim yaklaşım ve modeli ile temel bileşenlerini, yöntem ve uygulamalarını öğretmek; milli kimliğizin ürettiği bir eğitim modelini tanıtmak, eğitim model ve uygulamaları açısından geçmiş ve gelecek arasında bağ kurulmasına zihinsel ve duygusal zemin hazırlamak |
Dersin İçeriği | Bir kavram olarak Ahilik, Ahilikte meslek ve toplum eğitimi çalışmalarının genel özellikleri, Ahilik eğitim sisteminde eğitim türleri, temel bileşenleri, Ahilik eğitim uygulamalarının amacı, ilkeleri, yöntemleri, eğitim ortamları ve materyalleri, denetim ve değerlendirme uygulamaları, günümüz toplum/meslek/değer eğitimi kavram ve uygulamaları açısından Ahilik eğitim sistemi ve uygulamalarının değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahilik sisteminin ve eğitim modelinin temel özelliklerini fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Günümüz eğitim uygulamaları ile mukayese ve değerlendirmelerde bulunur, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Ahilik eğitim sistemi ve modelinin günümüzde uygulanabilirliği konusunda değerlendirmeler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kendi toplumumuzun bir ürünü olması nedeniyle gurur duyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak Ahilik | Literatür inceleme |
2 | Dünyada ve Türkiye’de Toplum Eğitimi Çalışmaları | Literatür inceleme |
3 | Ahilik sisteminin tarihi ve kültürel temelleri | Literatür inceleme |
4 | Ahilik sisteminin boyutları ve alt bileşenleri | Literatür inceleme |
5 | Ahilik ve Toplum eğitimi | Literatür inceleme |
6 | Ahilik eğitim sisteminin bileşenlerine genel bakış | Literatür inceleme |
7 | Ahilikte eğitim türleri | Literatür inceleme |
8 | Ahilik ve değer eğitimi | Literatür inceleme |
9 | Ara Sınav | Literatür inceleme |
10 | Ahilikte eğitimin amaçları, ilkeleri | Literatür inceleme |
11 | Ahilikte eğitim yöntemleri | Literatür inceleme |
12 | Ahilikte eğitim ortam ve araçları | Literatür inceleme |
13 | Ahilik eğitim sisteminde denetim ve değerlendirme | Literatür inceleme |
14 | Ahilik eğitim uygulamaları ile günümüz eğitim sistem ve uygulamalarının mukayesesi | Literatür inceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli (ADEM). Konya: Çizgi Yayınevi., Ekinci, Y. (2015). Ahilik. İstanbul: Mihrabad Yayınevi., Ekinci, Y. (2001). Ahilik ve Meslek Eğitimi. Ankara: MEB Yayınevi. Aktepe, V. Ve Gündüz, M. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Özbirecikli, M. Ve Kıymetli Şen, İ. (2018). Ethics education and vocational training process of accounting and auditing professions in Turkey: A historical perspective. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 20(1), 116-143. Zavalsız, Y.S. (2014). Değerler Eğitimi. İstanbul: Ensar Neşriyat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Ahilik sisteminin ve eğitim modelinin temel özelliklerini fark eder | |
2 | Günümüz eğitim uygulamaları ile mukayese ve değerlendirmelerde bulunur, | |
3 | Ahilik eğitim sistemi ve modelinin günümüzde uygulanabilirliği konusunda değerlendirmeler yapar | |
4 | Kendi toplumumuzun bir ürünü olması nedeniyle gurur duyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |