Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahilik ve Eğitim EFG 021 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ahilik ve Eğitim ile ilgili temel kavramları, Ahilik sisteminin temel felsefesini, eğitim yaklaşım ve modeli ile temel bileşenlerini, yöntem ve uygulamalarını öğretmek; milli kimliğizin ürettiği bir eğitim modelini tanıtmak, eğitim model ve uygulamaları açısından geçmiş ve gelecek arasında bağ kurulmasına zihinsel ve duygusal zemin hazırlamak

Dersin İçeriği

Bir kavram olarak Ahilik, Ahilikte meslek ve toplum eğitimi çalışmalarının genel özellikleri, Ahilik eğitim sisteminde eğitim türleri, temel bileşenleri, Ahilik eğitim uygulamalarının amacı, ilkeleri, yöntemleri, eğitim ortamları ve materyalleri, denetim ve değerlendirme uygulamaları, günümüz toplum/meslek/değer eğitimi kavram ve uygulamaları açısından Ahilik eğitim sistemi ve uygulamalarının değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahilik sisteminin ve eğitim modelinin temel özelliklerini fark eder Anlatım, Soru-Cevap,
2 Günümüz eğitim uygulamaları ile mukayese ve değerlendirmelerde bulunur, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Ahilik eğitim sistemi ve modelinin günümüzde uygulanabilirliği konusunda değerlendirmeler yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kendi toplumumuzun bir ürünü olması nedeniyle gurur duyar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak Ahilik Literatür inceleme
2 Dünyada ve Türkiye’de Toplum Eğitimi Çalışmaları Literatür inceleme
3 Ahilik sisteminin tarihi ve kültürel temelleri Literatür inceleme
4 Ahilik sisteminin boyutları ve alt bileşenleri Literatür inceleme
5 Ahilik ve Toplum eğitimi Literatür inceleme
6 Ahilik eğitim sisteminin bileşenlerine genel bakış Literatür inceleme
7 Ahilikte eğitim türleri Literatür inceleme
8 Ahilik ve değer eğitimi Literatür inceleme
9 Ara Sınav Literatür inceleme
10 Ahilikte eğitimin amaçları, ilkeleri Literatür inceleme
11 Ahilikte eğitim yöntemleri Literatür inceleme
12 Ahilikte eğitim ortam ve araçları Literatür inceleme
13 Ahilik eğitim sisteminde denetim ve değerlendirme Literatür inceleme
14 Ahilik eğitim uygulamaları ile günümüz eğitim sistem ve uygulamalarının mukayesesi Literatür inceleme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli (ADEM). Konya: Çizgi Yayınevi.,

Ekinci, Y. (2015). Ahilik. İstanbul: Mihrabad Yayınevi.,

Ekinci, Y. (2001). Ahilik ve Meslek Eğitimi. Ankara: MEB Yayınevi.

Aktepe, V. Ve Gündüz, M. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.

Özbirecikli, M. Ve Kıymetli Şen, İ. (2018). Ethics education and vocational training process of accounting and auditing professions in Turkey: A historical perspective. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 20(1), 116-143.

Zavalsız, Y.S. (2014). Değerler Eğitimi. İstanbul: Ensar Neşriyat.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Ahilik sisteminin ve eğitim modelinin temel özelliklerini fark eder
2 Günümüz eğitim uygulamaları ile mukayese ve değerlendirmelerde bulunur,
3 Ahilik eğitim sistemi ve modelinin günümüzde uygulanabilirliği konusunda değerlendirmeler yapar
4 Kendi toplumumuzun bir ürünü olması nedeniyle gurur duyar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3