Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelecek Okuryazarlığı ve Eğitimi | EBB 027 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yapay zeka |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit CEBECİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, gelecek okuryazarlığının anlamının, içeriğinin ve boyutlarının ortaya konması ve öğretmen adaylarında gelecek okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi, boyutları, ilişkili olduğu alanlar; gelecek okuryazarlığı becerisinin önemini kavrama, gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç ve yöntemleri bilme, eğitim-öğretim sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek etkinlikler hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar. | ||
2 | Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder. | ||
3 | Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar. | ||
4 | Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar. | ||
5 | Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||
6 | Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar. | ||
7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir. | ||
8 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelecek kavramı ve gelecek okuryazarlığı becerisi ile ilgili temel tanım ve kavramlar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
2 | Geçmişte gerçekleştirilen gelecek çalışmaları (paleofütürizm) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Dünyadaki ve Türkiye’deki gelecek okuryazarlığı üzerine gerçekleştirilen araştırmalar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Gelecek okuryazarlığının ilişkili olduğu alanlar (sinema, sanat, teknoloji, sağlık, sosyal bilimler, eğitim vs.) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Gelecek okuryazarlığı becerisi ile eğitimin ilişkilendirilmesi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç, yöntem ve teknikler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Öğretim programlarında gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | ARA SINAV | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Gelecek ile ilgili bilim kurgu roman/hikâyeleri, filmleri ve görselleri bilme ve analiz etme | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Bilim kurgu eserlerinin öğrenme-öğretme ortamlarında kullanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
13 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
14 | Geleceğe yönelik senaryolar hazırlama ve analiz etme | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görseller, kitaplar ve sunumlar |
Ders Kaynakları | İlgili kitap ve makale kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar. | |
2 | Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder. | 5 |
3 | Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar. | 5 |
4 | Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar. | |
5 | Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar. | |
6 | Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar. | |
7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir. | |
8 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 28 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |