Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitelikli Değerlendirme EBB 025 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Nitelikli Ölçme

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nitelikli ölçme araçlarının değerlendirilmesine uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri geliştirilir

Dersin İçeriği

a)      Doğrusal değerlendirme

b)     Logaritmik değerlendirme

c)      Ln değerlendirme

d)     Kuvvetsel değerlendirme

e)      Trigonometrik değerlendirme

f)      Hiperbolik değerlendirme

g)      Ekponansiyel değerlendirme

       h) Faktöriyel değerlendirme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim,
2 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
3 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
4 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
5 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
6 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
7 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
8 8) Birey merkezli değerlendirme yapar Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
9 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ders temel bilgileri
2 standar değerlendirme yöntemleri
3 standart değerlendirme yöntemleri ile nitelikli değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırılması
4 Doğrusal değerlendirme
5 Logaritmik değerlendirme
6 Ln değerlendirme
7 ara sınav
8 Kuvvetsel değerlendirme
9 Trigonometrik değerlendirme
10 Hiperbolik değerlendirme
11 Ekponansiyel değerlendirme
12 Faktöriyel değerlendirme
13 matematiksel işlemler için temel yazılım bilgileri
14 nitelikli değerlendirme paket program nicelik, nitelik ve kullanım bilgileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)     YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık. Nobel Akademik Yayıncılık

2)     YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık Soru Problem ve İspat Çözümleri. Nobel Akademik Yayıncılık

3)     YILMAZ İSMAİL, YALÇIN NECATİ (2011).  Probability and possibility calculation statistics for data variables  VDOİHİ   statistical methods for combined stage percentage calculation.  International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 957-979.

4)     ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık

5)     GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık

6)     GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

7)     TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık

8)     KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

9)     TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

10)  USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

11) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar 5
2 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar 5
3 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler 5
4 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler 5
5 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar 5
6 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler 5
7 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir 5
8 8) Birey merkezli değerlendirme yapar 5
9 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4