Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim | EBB 015 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim Fakültesi lisans öğrencilerinin farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini tanımalarını sağlamak böylece öğrencilere eleştirel bir bakış açısı kazandırmak |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı,Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi,Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri,Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci,Merkezi Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (Türk Eğitim Sistemi),Fransız Eğitim Sistemi,Yerel Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (İngiliz Eğitim Sistemi),A.B.D. ,Alman,Norveç,Finlandiya ve Japon Eğitim Sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin tarihçesini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Karşılaştırmalı eğitim yöntemlerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Fransa ve ABD eğitim sistemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Alman ve Norveç eğitim sistemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Japon Eğitim Sistemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Eğitim yönetimi türlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı | |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | |
3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | |
4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | |
5 | Merkezi Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (Türk Eğitim Sistemi) | |
6 | Fransız Eğitim Sistemi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Yerel Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (İngiliz Eğitim Sistemi) | |
9 | A.B.D. Eğitim Sistemi | |
10 | Alman Eğitim Sistemi | |
11 | Hem Merkezi Hem de Yerel Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (Japon Eğitim Sistemi) | |
12 | Norveç Eğitim Sistemi | |
13 | Finlandiya Eğitim Sistemi | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları, online materyaller |
Ders Kaynakları | Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin tarihçesini anlatır | |
2 | Karşılaştırmalı eğitim yöntemlerini açıklar | |
3 | Fransa ve ABD eğitim sistemlerini karşılaştırır | |
4 | Alman ve Norveç eğitim sistemlerini karşılaştırır | |
5 | Japon Eğitim Sistemini tanımlar | |
6 | Eğitim yönetimi türlerini karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |