Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi EBB 014 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The character and values education course aims to make sense of basic concepts such as morality, ethics, value, character and temperament to gain awareness of the necessity of value education and to make practices within the framework of theoretical foundations to contribute to raising individuals who have adopted universal values.

 

Dersin İçeriği

Basic concepts related to character and value education, character development and education, family environment and school in character development, value definition and classification, sources of values, reasons for values education, approaches used in character and value education, culture of living together in character and value education, character and value education in terms of educational philosophy and goals, values education practices and research in Turkey and the world, teacher as a role model in character and value education.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Explains the concepts that will form the basis of character and value education Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Discusses the necessity of character and value education Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Knowledge about approaches methods and techniques related to character and value education Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Design character and value education applications using different strategies, methods and styles Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar
2 Karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri
3 Karakter gelişimi ve eğitimi
4 Karakter gelişiminde aile, çevre ve okul
5 Değer tanımı ve sınıflandırılması
6 Değerlerin kaynakları ve karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü
7 Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
8 Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
9 ARA SINAV
10 Öğretim programlarında değerler
11 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler
12 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler
13 Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma.
14 Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Atepe. V & Gündüz, M. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing.

Aydın, M. Z. & Gürler, Ş. A. (2012). Values Education at School. Ankara: Nobel Publications.

Ersoy, A. F. & Ünüvar, P. (2019). Character and Values Education. Ankara: Anı Publishing.

Genç, S. Z. & Beldag, A. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing.

Gungor, E. (2000). Studies on the Psychology of Values. Istanbul: Otuken Publications.

Murat, M. & Yilmaz, E. (2022). Character and Value Education. Istanbul: Undergraduate Publishing.

Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016). Values Education with Application Examples. Ankara: Nobel Publications.

Dilmaç, B. & Bircan, H. H. (2014). Values and the Psychology of Values. Ankara: Pegem Akademi.

Sıra EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
Sıra BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
1 Bilgisayar ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
2 Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
3 Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4 Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır.
5 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
6 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
7 Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
8 Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
9 Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
10 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
11 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar.
12 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
13 Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar(European Computer Driving Licence, Advanced Level).
14 Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
15 Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir ve öğretmenlik mesleğini yürütürken ya da özel sektörde çalışırken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
Sıra İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Explains the concepts that will form the basis of character and value education 5 4 5 5
2 Discusses the necessity of character and value education 5 5
3 Knowledge about approaches methods and techniques related to character and value education 5 4 5
4 Design character and value education applications using different strategies, methods and styles 4 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4