Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Chıld Psychology EBB 002 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü MEHMET RAZGATLIOĞLU
Dersi Verenler MEHMET RAZGATLIOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The aim of this course is to enable prospective teachers to comprehend the necessity and importance of knowing child psychology.

Dersin İçeriği

Basic concepts, history and methods of child psychology; prenatal development; developmental areas and characteristics of infancy; early childhood development areas and characteristics; recent childhood development areas and features; child within the family structure; child within the school system; childhood adjustment and behavior problems; children with special needs.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teacher candidates know the psychological health of children. Lecture, Question-Answer, Brain Storming,
2 Teacher candidates can recognize and classify the main factors that may affect the psychological health of children. Question-Answer, Lecture, Role Playing, Sightseeing, Brain Storming,
3 Pre-service teachers can apply techniques to identify children's developmental, emotional, thought and behavioral problems. Problem Solving, Question-Answer, Lecture, Role Playing, Lab / Workshop,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basic concepts, history and methods of child psychology;
2 prenatal development
3 Birth and early infancy development areas and features; Physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
4 Birth and early infancy development areas and features; Physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
5 Early childhood development areas and features; physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
6 Early childhood development areas and features; physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
7 Recent childhood development areas and features; physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
8 Midterm
9 Recent childhood development areas and features; physical, perceptual, cognitive, personality and language development.
10 Child in society and family structure;
11 Child in society and family structure;
12 Atypical development: childhood adjustment and behavior problems;
13 Children with special needs.
14 Developing social and cognitive skills
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı

Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 Ahlak Gelişimi 0 MB
0 Fiziksel Gelişim 0 MB
0 Freud ve Kuramları 0 MB
0 Savunma Mekanizmaları 0 MB
0 Erikson -Psiko Sosyal Gelişim 0 MB
0 Havighurst Gelişim Görevleri 0 MB
0 0 MB
0 SAÜ PİAGET'İN DÖNEMLERİ-1 0 MB
0 SAÜ PİAGET'İN DÖNEMLERİ-2 0 MB
0 VYGOTSKY VE SOSYO KÜLTÜREL GELİŞİM KURAMI 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Fen Bilgisi Öğretmenliği) 0 MB
0 Fen Bilgisi Öğretmenliği Adaylarına Verilecek Ödev ile İlgili Açıklamalar 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Fen Bilgisi Öğretmenliği) 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (İngilizce Öğretmenliği) 0 MB
0 İngilizce Öğretmenliği Adaylarına Verilecek Ödev ile İlgili Açıklamalar 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (İngilizce Öğretmenliği) 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Matematik Öğretmenliği) 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Matematik Öğretmenliği) 0 MB
0 Matematik Öğretmenliği Adaylarına Verilecek Ödev ile İlgili Açıklamalar 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Okul Öncesi Öğretmenliği) 0 MB
0 Fonolojik Farkındalık Beceri Listesi (Okul Öncesi Öğretmenliği) 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Okul Öncesi Öğretmenliği) 0 MB
0 Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Verilecek Ödevle İlgili Açıklamalar 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Sınıf Öğretmenliği) 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Sınıf Öğretmenliği) 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği) 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği) 0 MB
0 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Adaylarına Verilecek Ödev ile İlgili Açıklamalar 0 MB
0 Bilmecelerle İlgili Açıklamalar (Türkçe Öğretmenliği) 0 MB
0 KELİMELERİ ZİHİNDE YAPILANDIRMA VE KELİMELERİN YAZIMINA YÖNELİK ETKİNLİKLER (Türkçe Öğretmenliği) 0 MB
0 Türkçe Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Verilecek Ödevle İlgili Açıklamalar 0 MB
0 Yazımı Karıştırılan Sözcükler (Türkçe Öğretmenliği) 0 MB
0 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmen Adaylarına Verilecek Ödevle İlgili Açıklamalar 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Teacher candidates know the psychological health of children.
2 Teacher candidates can recognize and classify the main factors that may affect the psychological health of children.
3 Pre-service teachers can apply techniques to identify children's developmental, emotional, thought and behavioral problems.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Mid-terms 1 2 2
Final examination 1 2 2
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 2 32 64
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 1 32 32
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
dersAKTSKredisi 4