Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’Nin Biyolojik Çeşitliliği | SAU 754 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ekosistem, tür ve genetik çeşitliliği açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türü tanımlar, ikili adlandırma sistemini açıklar, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Flora ve faunayı tanımlar, Yurdumuz hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yurdumuz görülen vejetasyon tipleri açıklar, örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma yı açıklayıp, örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Koruma statülerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parklarını bilir, hakkında bilgi verir.ir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlarına örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumları bilir, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar hakkında bilgi verir, örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoçeşitlilik nedir? Biyoçeşitliliğin önemi | |
2 | Biyoçeşitliliğin alt bileşenleri | |
3 | Tür nedir? İkili adlandırma sistemi, örnekler | |
4 | Flora ve Fauna nedir? Türkiye florası ve faunası hakkında kısa bilgiler | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgeleri | |
6 | Yurdumuz vejetasyon tipleri | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler | |
9 | Koruma statüleri | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parkları | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenleri | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlar | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumlar | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Gökyiğit A.N., Türkiye'nin Biyolojik Zenginliği ve Korunması, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini açıklar. | |
2 | Ekosistem, tür ve genetik çeşitliliği açıklar. | |
3 | Türü tanımlar, ikili adlandırma sistemini açıklar, örnekler verir. | |
4 | Flora ve faunayı tanımlar, Yurdumuz hakkında bilgi verir. | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgelerini açıklar. | |
6 | Yurdumuz görülen vejetasyon tipleri açıklar, örnek verir. | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma yı açıklayıp, örnek verir. | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler verir. | |
9 | Koruma statülerini açıklar. | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parklarını bilir, hakkında bilgi verir.ir, | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenlerine örnekler verir. | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlarına örnekler verir. | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumları bilir, örnekler verir. | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar hakkında bilgi verir, örneklendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |