| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Otantik Öğrenme Uygulamaları | SAU 752 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fatih Selim SELLÜM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin otantik öğrenmeye uygun etkinlikler geliştirmesi ve öğrencilere yönelik öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Otantik Öğrenme, Otantik Öğrenme ve temel ilkelerini, Otantik Öğrenme basamaklarının belirlenmesi, Otantik Öğrenmeye yönelik etkinlikleri geliştirmek ve değerlendirme çalışmaları yapmaktan oluşmaktadır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar. | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme Kuramları | |
| 2 | Otantik Öğrenmenin Gerekliliği ve Önerileri | |
| 3 | Otantik Öğrenme ve Temel İlkeleri | |
| 4 | Otantik Öğrenmenin Basamakları | |
| 5 | Otantik Bağlam | |
| 6 | Otantik Etkinlik | |
| 7 | Uzman Performansı | |
| 8 | Çoklu Bakış Açıları ve Roller | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İşbirliği | |
| 11 | Yansıtma (Reflection) | |
| 12 | Açık Bir Şekilde Dile Getirme (Articulation) | |
| 13 | Bire Bir Yetiştirme ve Yapılandırılmış Destek (Coaching and Scaffolding) | |
| 14 | Otantik Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bektaş, M ve Horzum, M. B. (2012). Otantik Öğrenme. Ed.: Bahri Ata. Pegem Akademi Yayıncılık. Herrington, J. (2006). Authentic learning environments in higher education. IGI Global. Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. Herrington, A., & Herrington, J. (2007). Authentic mobile learning in higher education. Kim, K. J., & Bonk, C. J. (2006). The future of online teaching and learning in higher education. Educause quarterly, 29(4), 22-30. Bonk, C. J., Kim, K. J., & Zeng, T. (2006). Future directions of blended learning in higher education and workplace learning settings. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, 550-567. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar. |
| 2 | Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir. |
| 3 | Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular. |
| 4 | Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||