Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Otantik Öğrenme Uygulamaları SAU 752 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Fatih Selim SELLÜM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin otantik öğrenmeye uygun etkinlikler geliştirmesi ve öğrencilere yönelik öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, Otantik Öğrenme, Otantik Öğrenme ve temel ilkelerini, Otantik Öğrenme basamaklarının belirlenmesi, Otantik Öğrenmeye yönelik etkinlikleri geliştirmek ve değerlendirme çalışmaları yapmaktan oluşmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar. Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir. Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular. Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Kısa Cevaplı Testler,
4 Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar. Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenme Kuramları
2 Otantik Öğrenmenin Gerekliliği ve Önerileri
3 Otantik Öğrenme ve Temel İlkeleri
4 Otantik Öğrenmenin Basamakları
5 Otantik Bağlam
6 Otantik Etkinlik
7 Uzman Performansı
8 Çoklu Bakış Açıları ve Roller
9 Ara Sınav
10 İşbirliği
11 Yansıtma (Reflection)
12 Açık Bir Şekilde Dile Getirme (Articulation)
13 Bire Bir Yetiştirme ve Yapılandırılmış Destek (Coaching and Scaffolding)
14 Otantik Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bektaş, M ve Horzum, M. B. (2012). Otantik Öğrenme. Ed.: Bahri Ata.  Pegem Akademi Yayıncılık.

Herrington, J. (2006). Authentic learning environments in higher education. IGI Global.

Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks.

Herrington, A., & Herrington, J. (2007). Authentic mobile learning in higher education.

Kim, K. J., & Bonk, C. J. (2006). The future of online teaching and learning in higher education. Educause quarterly, 29(4), 22-30.

Bonk, C. J., Kim, K. J., & Zeng, T. (2006). Future directions of blended learning in higher education and workplace learning settings. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, 550-567.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar.
2 Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir.
3 Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular.
4 Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 2