Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri EBB 301 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adayı öğrencilerin öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri ile ilgili konularla deneyimli hale gelmeleri.

 

Dersin İçeriği

Eğitim-öğretim kavramları, Milli Eğitimin ilkeleri, kavram öğretimi, değer eğitimi, beceri eğitimi, öğrenme kuramları, öğretim stratejileri, öğretim ilke ve yöntemleri, planlama, eğitim ve öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesi, ölçme ve değerlendirme, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, öğretim programı ve ders kitap örneklerinin incelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerini anlar.
2 Müfredatların yapısını tanır.
3 Derse yönelik etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturur.
4 Ders planlarına ilişkin etkinlik örnekleri geliştirir ve uygular.
5 Öğretim teknolojilerini tanıyarak materyal örnekleri oluşturur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim-öğretim kavramları, Milli Eğitimin ilkeleri Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
2 Kavram Öğretimi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
3 Değer eğitimi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
4 Beceri eğitimi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
5 Öğrenme kuramları Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
6 Öğretim stratejileri Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
7 Ara sınav
8 Öğretim ilke ve yöntemleri Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
9 Planlama, Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
10 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
11 Müfredat Örneklerinin Analizi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
12 Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
13 Okul Dışı Öğrenme Ortamları Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
14 Genel Değerlendirme Farklı kaynaklar kullanılarak hazırlık yapılacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uzunöz, A. & Aktepe, V. ed. (2023). Özel Öğretim Yöntemleri, 1. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Alkan, C. & Kurt, M. (2014). Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerini anlar.
2 Müfredatların yapısını tanır.
3 Derse yönelik etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturur.
4 Ders planlarına ilişkin etkinlik örnekleri geliştirir ve uygular.
5 Öğretim teknolojilerini tanıyarak materyal örnekleri oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
dersAKTSKredisi 4