Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri EBB 302 6 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak.

Dersin İçeriği

Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR.
2 EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR.
3 ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR
4 ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR.
5 ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR
6 ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR.
7 TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR.
8 ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR
9 TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR.
10 ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: Hedef
3 Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: İçerik, Öğrenme-Öğretme Süreci ve Değerlendirme
4 Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen
5 Öğrenme ve Öğretim Stilleri
6 Öğretimi Planlama
7 Öğretim İlkeleri
8 Vize haftası
9 Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri
10 Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri
11 Temel Öğretim Yöntemleri
12 Temel Öğretim Yöntemleri
13 Öğretim Teknikleri
14 Öğretim Teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğretim İlke ve Yöntemleri (9. Baskı) (2023). Editörler: Prof. Dr. Semra Güven, Prof. Dr. Mehmet Arif Özerbaş

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma
2 Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma
3 En az iki yabancı dili çok iyi bilme
4 Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme
5 Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme
6 Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma
7 İletişimde kültürel farklılıkları bilme
8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme
9 Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme
10 Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
11 Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma
12 Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR.
2 EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR.
3 ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR
4 ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR.
5 ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR
6 ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR.
7 TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR.
8 ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR
9 TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR.
10 ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4