Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
Dersin İçeriği | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | ||
2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | ||
3 | ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR | ||
4 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR. | ||
5 | ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR | ||
6 | ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR. | ||
7 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | ||
8 | ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR | ||
9 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR. | ||
10 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: Hedef | |
3 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: İçerik, Öğrenme-Öğretme Süreci ve Değerlendirme | |
4 | Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen | |
5 | Öğrenme ve Öğretim Stilleri | |
6 | Öğretimi Planlama | |
7 | Öğretim İlkeleri | |
8 | Vize haftası | |
9 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
10 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
11 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
12 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
13 | Öğretim Teknikleri | |
14 | Öğretim Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretim İlke ve Yöntemleri (9. Baskı) (2023). Editörler: Prof. Dr. Semra Güven, Prof. Dr. Mehmet Arif Özerbaş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | ||||||||||||
2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
3 | ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
4 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
5 | ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR | ||||||||||||
6 | ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
7 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
8 | ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR | ||||||||||||
9 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
10 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |