| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | 
| Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | ||
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | ||
| 3 | ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR | ||
| 4 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR. | ||
| 5 | ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR | ||
| 6 | ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR. | ||
| 7 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | ||
| 8 | ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR | ||
| 9 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR. | ||
| 10 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: Hedef | |
| 3 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: İçerik, Öğrenme-Öğretme Süreci ve Değerlendirme | |
| 4 | Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen | |
| 5 | Öğrenme ve Öğretim Stilleri | |
| 6 | Öğretimi Planlama | |
| 7 | Öğretim İlkeleri | |
| 8 | Vize haftası | |
| 9 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
| 10 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
| 11 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
| 12 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
| 13 | Öğretim Teknikleri | |
| 14 | Öğretim Teknikleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğretim İlke ve Yöntemleri (9. Baskı) (2023). Editörler: Prof. Dr. Semra Güven, Prof. Dr. Mehmet Arif Özerbaş  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 3 | ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
| 4 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 5 | ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR | ||||||||||||
| 6 | ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 7 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 8 | ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR | ||||||||||||
| 9 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR. | ||||||||||||
| 10 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||