| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | EBB 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Prof.Dr. MURAT İSKENDER, ŞURA ÇETİN, TAHA ŞENEL, ASLI SERDAROĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | ||
| 2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | ||
| 3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | ||
| 4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | ||
| 5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | ||
| 6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | ||
| 7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | ||
| 8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | ||
| 9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | ||
| 10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut | 
|---|---|---|---|
| 0 | 6 öğrenme.pdf | 0 MB | |
| 0 | 8 bitişiklik.pdf | 0 MB | |
| 0 | 10_edimsel_koşullanma_tümü.pdf | 0 MB | |
| 0 | 13 sosyal öğrenme kuramı son.pdf | 0 MB | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | ||||||||||||
| 3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | ||||||||||||
| 4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | ||||||||||||
| 5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | ||||||||||||
| 6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | ||||||||||||
| 7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | ||||||||||||
| 8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | ||||||||||||
| 9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | ||||||||||||
| 10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|