Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yapay Zeka ve İletişim ITM 040 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin, yapay zekanın bireysel yetkinliklere ve bilgi iletişim teknolojilerine etkisini açıklamaya çalışarak konu hakkında gerekli teorik bilgiyi kazanmasını sağlamak. Yapay zekanın iletişim sektöründeki öneminin kavranması amaçlanmak. Yapay zekanın şuanda ve gelecekte iletişim alanına etkisinin kavranmasını sağlamak.  

Dersin İçeriği

Yapay zeka nedir, Yapay zekayı geliştiren faktörler, Yapay zekayı oluşturan süreçler (Tarihsel gelişim, Yapay zekanın etkilediği sektörler, Yapay zeka büyük veri ilişkisi, Yapay zeka ile çalışma hayatında oluşacak değişiklikler, Yapay zeka ve iletişim sektörü ile bağlantısı

İş yaşamında (İletişim sektöründe) yapay zeka, Yapay zekanın fırsatları, tehditleri

İnsan, kültür, özgür irade, bilinç yapay zeka ilişkisi

Yapay Zeka, Etik, Güven ve Şeffaflık kavramları ilişkisi

Yapay zeka gelecekte istihdamı nasıl etkileyecek?

Yapay Genel Zeka Nedir?

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersi alan öğrenciler, yapay zeka kavramı, yapay zekayı oluşturan ve geliştiren unsurlar, Yapay zekanın iletişim sektörü ile bağlantısı ve yapay zeka ile ilişkili olan kavramların (İletişim alanında) bilir. Yapay zekanın etkisini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2
3
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı ve Konu Başlıkları – Derse Giriş Okumalar
2 Yapay zeka nedir? Okumalar
3 Yapay zekayı geliştiren faktörler Okumalar
4 Yapay zekayı oluşturan süreçler (Tarihsel gelişim Okumalar
5 Yapay zekanın etkilediği sektörler Yapay zeka büyük veri ilişkisi Okumalar
6 Yapay zekanın dönüştürücü etkisi Yapay zeka ile çalışma hayatında oluşacak değişiklikler Okumalar
7 Yapay zeka ve iletişim sektörü ile bağlantısı Okumalar
8 Vize
9 İş yaşamında (İletişim sektöründe) yapay zeka Yapay zekanın fırsatları, tehditleri Okumalar
10 İnsan, kültür, özgür irade, bilinç yapay zeka ilişkisi Okumalar
11 Yapay Zeka, Etik, Güven ve Şeffaflık kavramları ilişkisi Okumalar
12 Yapay zeka gelecekte istihdamı nasıl etkileyecek? Okumalar
13 Yapay Genel Zeka Nedir? Okumalar
14 Konu tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Harari, Y. N. (2018). 21. Yüzyıl İçin 21 Ders. İstanbul: Berdan Matbaacılık.

Harari, Y. N., (2012). Hayvanlardan Tanrılara Sapiens. Berdan Matbaacılık.

Witheford, N., Kjosen, A. M., Steinhoff J. (2019) Inhuman Power: Artificial Intelligence and the Future of Capitalism (Digital Barricades). Pluto press.

Marr, B., (2020). The Intelligence Revolution: Transforming Your Business with AI. Kogan page.

Reese, B., (2020). Yapay zeka Çağı. Say yayınları.

 

Sayar, K., Yalaz, B. (2019). Ağ Sanal Dünyada Gerçek Kalmak. Kapı Yayınları 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi 5