| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Osmanlıca Sosyoloji Metinleri | SOS 219 | 3 | 2 + 1 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | SOS 102 OSMANLI DİLİ VE KÜLTÜRÜ dersini, CC ve üzeri ders notu ile geçmiş olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA SARI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı Türkçesi ile yazılmış erken dönem Sosyoloji metinleri okunacak, vukufuyet sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Ders Osmanlı Türkçesi ile yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesini anlar ve yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eski Türkçe yazılmış akademik metinleri anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İlk Türk sosyologları okuyabilir ve anlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İlk Türk sosyologlar ile günümüz sosyologlar arasında mukayese yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Sosyolojinin tarihi gelişimini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anadolu İnkılabı -Ziyaeddin Fahri | |
| 2 | Anadolu Kadınlığı- Ziyaeddin Fahri | |
| 3 | Anadolu Örfü -Hilmi Ziya | |
| 4 | Bizde Fikir Cereyanları -Hilmi Ziya | |
| 5 | Dini İctimaiyat -Hilmi Ziya | |
| 6 | Örf Nedir Ziya- Gök Alp | |
| 7 | İctimai Nevler -Ziya Gök Alp | |
| 8 | Eski Türklerde İctimai Teşkilat- Ziya Gök Alp | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Roussoya Göre Fikir Hürriyeti- İsmail Hakkı | |
| 11 | Hürriyeti Nisvan -Hasan Hikmet | |
| 12 | Hükümet ve Hürriyet hakkında Spenser Felsefesi- Rıza Tevfik | |
| 13 | İctimaiyatta Usul- Necmettin Sadak | |
| 14 | Jofn Stuart Mill Hürriyeti Nasıl Anlar- Rıza Tevfik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İctimaiyat Mecmuası- Tarihi Encümeni Mecmuası- Darül Fünün Edebiyat Mecmuası-Felsefe ve İctimaiyat Mecmuası |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesini anlar ve yorumlar. | ||||||||||||
| 2 | Eski Türkçe yazılmış akademik metinleri anlar. | ||||||||||||
| 3 | İlk Türk sosyologları okuyabilir ve anlayabilir. | ||||||||||||
| 4 | İlk Türk sosyologlar ile günümüz sosyologlar arasında mukayese yapar | ||||||||||||
| 5 | Sosyolojinin tarihi gelişimini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||