Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Psikolojisi | ITM 001 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ENES IŞIKGÖZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TOLUNAY KAĞAN ERGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, etkin iletişimin vazgeçilmez unsuru olarak insan dilinin doğasına yönelik teorik yaklaşımlar hakkında bilgi aktarımında bulunmak, çeşitli iletişim biçimleri arasından benlik kavramına yakınlığından ötürü kişilerarası iletişimin doğası üzerine tartışmaları değerlendirmek ve bilegeldiklerimizi hangi tarihsel ve kültürel bağlamlarda ilişkisel olarak nasıl bildiğimizi irdelemektir. |
Dersin İçeriği | Psikolinguistik: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan bilgisinin doğası hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır | ||
2 | Anlamın kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaktır | ||
3 | Anlam ve eylem arasındaki bağlantıyı kurabilecektir | ||
4 | Farklı iletişim ve eylem biçimleri hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır | ||
5 | Bilginin ve kimliğin kişilerarası iletişim vasıtasıyla kuruluş biçimleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Dil Yapıları - I | |
3 | Dil Yapıları - II | |
4 | Yazılı Diller | |
5 | Dil Edinimi | |
6 | Dil ve Beyin | |
7 | İletişim Psikolojisi ve İlişkisel Gerçeklikler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Gerçeğin Toplumsal Kurulumu | |
10 | Kimlik ve Kişisellik | |
11 | Dil, Benlik, Topluluk, Örgütler | |
12 | İletişim, Kimlik ve Eylem | |
13 | Sunumlar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan bilgisinin doğası hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır | |||||
2 | Anlamın kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaktır | |||||
3 | Anlam ve eylem arasındaki bağlantıyı kurabilecektir | |||||
4 | Farklı iletişim ve eylem biçimleri hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır | |||||
5 | Bilginin ve kimliğin kişilerarası iletişim vasıtasıyla kuruluş biçimleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |