Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Dergicilik | ITM 027 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel olarak dergi yayıncılığı ve dergi türlerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında, kurum kimliği, kurum içi ve kurum dışına yönelik dergiler, bu dergilerin özellikleri ve kurumlar açısından dergi yayıncılığının yaraları konuları irdelenmektedir. Dergi planlaması ve oluşumu * Dergi türleri ve içerik hazırlama * Dergi türlerine göre haber yazımı ve uygulaması * Dergilerin ilke, vizyon, misyon tespitleri * Dergi türleri analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal dergiciliğin temellerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kurumsal dergi hazırlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dergicilik kavramını anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kurumsallığın önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kendi kurumsal dergisini hazırlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dergi nedir? Dergiciliğin Kısa Tarihçesi: Dünya ve Osmanlı’dan Günümüze Dergi Tarihi Örnekler: Tarihsel Süreçte Dergi Kapakları | |
2 | Dergicilikte Uzmanlaşma Alanları: Periyodik Yayınlar ve Ortak İçerik Kategorileri Dergi Adı Nasıl Belirlenir? Dergi Görev Dağılımı Nasıldır? Dergi Oluşturma Sürecinde Hukuki Prosedürler Nelerdir? | |
3 | Dergi Planlaması ve Oluşum Süreçleri Nelerdir? Dergide Misyon Tespiti Nasıl Yapılır? Dergide Vizyon Tespiti Nasıl Yapılır? Dergide İlke Tespiti Nasıl Yapılır? Örnekler: Dergi misyon, vizyon ve ilkeleri | |
4 | Dergi Kapağı Türleri Nelerdir? Dergi Kapağında Yer Alan Öğeler Nelerdir? İdeal Kapak Nasıl Hazırlanır? Dergide Fotoğraf Kullanımı Nasıldır? Kapakta Kullanılan Dil Yapıları Nelerdir? | |
5 | Dergi İç Sayfaları: Dergi içyapısını hangi sayfalar oluşturur? | |
6 | İçerik sayfalarının temel dinamikleri nelerdir? | |
7 | Vize | |
8 | Kurumsal Dergicilik | |
9 | Başarılı bir kurumsal dergi yaratmak için neler yapılmalı? | |
10 | Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi | |
11 | Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi | |
12 | Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi | |
13 | Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi | |
14 | Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Vin Maskell, &Gina Perry (1999) Write to Publish: Writing feature articles for magazines, newspapers, and corporate and community publications. January. Allen & Unwin Pty pub. NELSON, Roy Paul, Publication Design, Dubuque, Iowa : W.C. Brown Pub., 1991 WHITTAKER, Jason,Magazine Production (Media Skills), 2008. Ayşe Çatalcalı (2017) Dergicilik, Dergi Planlama, Dergi Haberciliği, Dergi Türleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kurumsal dergiciliğin temellerini tartışır. | |||||
2 | Kurumsal dergi hazırlar. | |||||
3 | Dergicilik kavramını anlar. | |||||
4 | Kurumsallığın önemini kavrar. | |||||
5 | Kendi kurumsal dergisini hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |