Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve Görsel Dünya: Markalaşma ve Tasarım | ITM 019 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | ASIM TOPAKLI | |
Dersi Verenler | BORA ÖZEN, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Sosyal medyanın doğası, çevrimiçi sosyal ağlar, kullanıcı ve tüketici üretimli içerik, bloglar, mikrobloglar, online sosyal uygulamalar, wikiler gibi sosyal medyanın bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Sosyal medyanın tasarım sürecinde nasıl kullanılması gerektiğine yönelik becerileri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medyada Dönüşüm Sosyal Medyanın Oluşumu | |
2 | Web 2.0 Uygulamaları ve Sosyal Medya | |
3 | Sosyal Medyada Görsel Unsur | |
4 | Sosyal Medyada Görsel Unsur ve İçeriğin Önemi | |
5 | İçerik Üretimi Nedir? Nasıl yapılır? (Sosyal Medya Kampanyaları) | |
6 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi (Dijital İçerik Hazırlama) | |
7 | Sosyal Medyada İçerik Yönetimi 2 hafta | |
8 | Sosyal Medyada İçerik Yönetimi 2 hafta | |
13 | Sosyal Medya İletişimi |
Kaynaklar | |||
---|---|---|---|
Ders Notu | |||
Ders Kaynakları |
Süreli Elektronik Dergi
Kitap:
Soyal Medya Sanatı, Guy Kawasaki , Peg Fitzpatrick
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları - Ann Handley & C.C. Chapman
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 5 | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |