Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Video Sanatı | GIT 417 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, günümüz video uygulamalarında hareketli görüntülerin yaratım, sunum ve çözümlenme süreçleri keşfedilirken fotoğrafik görüntünün zamanla ilişkisi üzerine yeniden düşünülmesi de hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu derste, video art uygulamaları tarihsel, teknik, ve teorik açıdan incelenecektir. Öğrenciler geliştirmiş oldukları projelerini gerçekleştirebilecekleri video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Video art projeleri için fikirler geliştirir. | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Fikir aşamasından gösterim aşamasına kadar kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
3 | Yaratıcı çözümler üretir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Hareketli görüntü teknolojileri nin tarihi ve etkilerini öğrenir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
5 | Video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - tanımlama | |
2 | Video Sanatının Temelleri | |
3 | Erken dönem video sanatçıları | |
4 | Toplumsal, siyasi aktivistlerin ‘videoart’ın gelişimindeki rolü | |
5 | Deneysel, avangard ve yeraltı filmlerinin etkisi | |
6 | Deneysel müzik – video art ilişkisi | |
7 | Soyut video ve görüntü işleme | |
8 | arasınav | |
9 | Elektronik ortam olarak video | |
10 | Elektronik ortam olarak video | |
11 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
12 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
13 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
14 | final sınavı Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doug Hall, Sally Jo Fifer, Illuminating video: an essential guide to video art, Aperture/BAYC, 1990 Catherine Elwes, Video Art, A GUided Tour, Tauris & Co Ltd, New York, 2005 Michael Rush, Vİdeo Art, Thames&Hudson, 2007 Chris Meigh-Andrews, A History of Vİdeo Art, Bloomsbury Academic, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Video art projeleri için fikirler geliştirir. | |||||||||||||||
2 | Fikir aşamasından gösterim aşamasına kadar kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir. | |||||||||||||||
3 | Yaratıcı çözümler üretir. | |||||||||||||||
4 | Hareketli görüntü teknolojileri nin tarihi ve etkilerini öğrenir. | |||||||||||||||
5 | Video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |