Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İllüstrasyon | GIT 205 | 3 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görsel iletişim tasarımında illüstrasyonun işlevini öğrenmek, uygulama becerisi edinmek. |
Dersin İçeriği | Tasarımın görsel unsurlarından birisi olan illüstrasyonu verilen projeye uygun farklı teknik ve yaklaşımlarla uygulamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İllüstrasyon metin ilişkisini kavramak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Kavramsal bir görselin oluşturulma sürecini öğrenmek. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı teknik ve uygulama yaklaşımlarının, kazanılmış becerilerin illüstratif çalışmalarda kullanımını sağlamak. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | İllüstratif bir çalışmayı tasarım projesi içerisinde konumlandırmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | İllüstrasyonun farklı tasarım disiplinlerindeki işlevini kavramak ve bir proje içerisinde kullanmak. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | İllüstratif bir projede yaratıcı çözümler ve alternatif uygulamalar üretmek. | ||
7 | Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını sağlamak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | |
2 | İllüstrasyon teknikleri -malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin projede uygulanması- | |
3 | Metne dayalı kavramsal içerikli görsel üretimi | |
4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
5 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
6 | Bir metne dayalı özgün; kapak, iç kapak, sayfa ve vinyet illüstrasyon/tasarım çalışması | |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
8 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
9 | İllüstrasyonun farklı kullanım alanlarını içeren özgün proje çalışması | |
10 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
11 | Farklı teknik ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi | |
12 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
13 | Kazanımları ölçmeye dayalı kısa uygulama çalışmaları | |
14 | Portfolyo kritik ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İllüstrasyon metin ilişkisini kavramak. | |||||||||||||||
2 | Kavramsal bir görselin oluşturulma sürecini öğrenmek. | |||||||||||||||
3 | Farklı teknik ve uygulama yaklaşımlarının, kazanılmış becerilerin illüstratif çalışmalarda kullanımını sağlamak. | |||||||||||||||
4 | İllüstratif bir çalışmayı tasarım projesi içerisinde konumlandırmak. | |||||||||||||||
5 | İllüstrasyonun farklı tasarım disiplinlerindeki işlevini kavramak ve bir proje içerisinde kullanmak. | |||||||||||||||
6 | İllüstratif bir projede yaratıcı çözümler ve alternatif uygulamalar üretmek. | |||||||||||||||
7 | Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını sağlamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |