Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Tasarımı | GIT 351 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sesin, kayıt altına alınmasıyla birlikte kitle kültürünün bir parçası haline gelişi ve çeşitli mecralarda kültürel ürünlerin üretilmesi bağlamında nasıl kullanıldığı ortaya konulurken, günümüz dijital ses tasarımı uygulamalarının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sesi kaydetme ve kültürel bir ürün olarak ses | |
2 | Sessiz sinema ve dil özellikleri | |
3 | Sesli sinema ve dil özellikleri | |
4 | Radyo dili, ses tasarımı ve müzik | |
5 | Televizyon dili ve ses tasarımı | |
6 | Interaktif medyada ses tasarımı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Ses tasarım teknikleri ve özellikleri | |
9 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
10 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
11 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
12 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006 Dakic, Vesna. Sound Design for Film and Television. GRIN Verlag, 2009 Heller, Steven ve David Womack. Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2011 Kirk, Ross ve Andy Hunt. Digital Sound Processing for Music and Multimedia. Focal Press, 1999 Leung, Linda (ed.). Digital Experience Design, University od Chicago Press, 2008 Smith Patrick. Gardner´s Guide to Digital Sound Design. GGC Publishing, 2007 Sonnenschein, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michigan: Michael Wiese Productions, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | |||||||||||||||
2 | 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | |||||||||||||||
3 | 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | |||||||||||||||
4 | 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | |||||||||||||||
5 | 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |