Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve Reklam SAU 256 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin iletişimin temel kavramlarını öğrenerek kullanabilmelerini, kurumsal iletişim ve reklam ile ilgili bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği İletişim kavramı ile ilgili temel kavramlar, modeller ve türleri, kitle iletişimi kavramı ve gelişimi, reklamın tarihçesi, ünlü reklamlar ve ustalar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin temel kavramlarını tanımlar.
2 İletişim türlerini bilir ve ayırt eder.
3 Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama,
4 Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
5 Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim kavramı ve tanımı
2 İletişim süreci ve modelleri
3 Kurumsal iletişim
4 Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi
5 Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi
6 Reklamın Tarihçesi
7 Reklamın Tarihçesi
8 Türkiye'de Reklamcılık
9 Türkiye'de Reklamcılık
10 Örnek reklam inceleme
11 Örnek reklam inceleme
12 Ünlü Reklamlar ve Ustalar
13 Ünlü Reklamlar ve Ustalar
14 Ünlü Reklamlar ve Ustalar
Kaynaklar
Ders Notu Haftalık sunumlar sisteme yüklenecektir.
Ders Kaynakları Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir, Oliviero Toscani (Milliyet Yayınları)
Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İletişimin temel kavramlarını tanımlar.
2 İletişim türlerini bilir ve ayırt eder.
3 Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir.
4 Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar.
6 Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 30
1. Sözlü Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Sözlü Sınav 1 10 10
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5