Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Tarihi | SAU 253 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf tarihini teknolojik, toplumsal, kültürel ve sanatsal gelişmelerle birlikte açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Fotoğrafın bilimsel bir kayıt aracı olarak hangi alanlarda kullanıldığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Kayıt aracı olmasının ötesinde, fotoğrafın öncelikle estetik bir temsil formu olduğunu örneklerle anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Belgesel ve haber fotoğrafçılığının toplumsal etkilerini açıklar. | Anlatım, | |
5 | Avant-garde hareketin sanat tarihinde yarattığı kırılmayı avant-garde fotoğraf üzerinden kurgulayarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Fotoğraf sanatının tarihsel süreç içerisinde diğer sanatlarla olan etkileşimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Çağdaş sanat teorisi ve uygulamaları ile dijital çağın etkisi altındaki fotoğrafın günümüzdeki yaratıcılık stratejilerini multimedya örnekleri üzerinden anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın icadı ve ilk kullanım alanları | |
2 | Manipülasyondan straight fotoğrafa sanatsal fotoğraf akımları | |
3 | Portre fotoğrafçılığının gelişimi | |
4 | Fotoğrafın bilimsel kayıt aracı olarak kullanımı (antropoloji, kriminoloji, tıp, vb) | |
5 | Haber fotoğrafçılığının gelişimi ve fotojurnalizmin kurumsallaşması | |
6 | Avant-garde hareket ve avant-garde fotoğraf | |
7 | Sanat, fotoğraf ve modernizm (diyalektik kolaj ve fotomontaj) | |
8 | Belgesel fotoğraf | |
9 | Moda ve reklam fotoğrafçılığı | |
10 | Savaş fotoğrafı ve görsel tarih yazıcılığı | |
11 | Kavramsal sanat ve kavramsal fotoğraf | |
12 | Postmodernizm ve postmodern fotoğraf etkinliği | |
13 | Dijital fotoğraf ve dijital manipülasyon | |
14 | Multimedya |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Michel Frizot (Edt.), A New History of Photography, Köln 1998, Könemann; Walter Benjamin, Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çeviri: Ali Cengizkan, İstanbul 2001, YGS Yayınları; Walter Benjamin, Pasajlar, Çeviri: Ahmet Cemal, İstanbul 2002, YKY; Susan Sontag, Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, İstanbul 2004, Agora Kitaplığı; Richard Whelan, Robert Capa, Çeviri: Mehmet Harmancı, İstanbul 2006, Agora Kitaplığı; Sanat Dünyamız, 84. Sayı (Çerçeve: Fotoğraf Nerede Biter?), İstanbul 2002, YKY |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fotoğraf tarihini teknolojik, toplumsal, kültürel ve sanatsal gelişmelerle birlikte açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Fotoğrafın bilimsel bir kayıt aracı olarak hangi alanlarda kullanıldığını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Kayıt aracı olmasının ötesinde, fotoğrafın öncelikle estetik bir temsil formu olduğunu örneklerle anlatır. | 5 | 5 | |||||||||||||
4 | Belgesel ve haber fotoğrafçılığının toplumsal etkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Avant-garde hareketin sanat tarihinde yarattığı kırılmayı avant-garde fotoğraf üzerinden kurgulayarak yorumlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Fotoğraf sanatının tarihsel süreç içerisinde diğer sanatlarla olan etkileşimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
7 | Çağdaş sanat teorisi ve uygulamaları ile dijital çağın etkisi altındaki fotoğrafın günümüzdeki yaratıcılık stratejilerini multimedya örnekleri üzerinden anlatır. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |