Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din-Bilim İlişkisi ILA 432 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste din-bilim ilişkisine dair tartışmalar hakkında bilgi sunup, değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, din-bilim ilişkisi tarihsel ve problemler üzerinden incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din-bilim ilişkisisinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Değişik bilim dallarının din ile ilişkisinde ortaya çıkan problemlere vakıf olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Din-bilim ilişkisinde modern eğilimler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tanrının doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Yaratılış hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 İnsan doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din-Bilim İlişkisi -
2 Din ve Bilim İlişkisi: Çatışma -
3 Din ve Bilim İlişkisi: Bağımsızlık -
4 Din ve Bilim İlişkisi: Ayrışma -
5 Din ve Bilim İlişkisi: Entegrasyon -
6 Astronmi ve Yaratılış -
7 Astronomi ve Yaratılış -
8 Kuantum Fiziği ve Tanrı -
9 Kuantum Fiziği ve Tanrı -
10 Evrim ve Sürekli Yaratılış -
11 Evrim ve Sürekli Yaratılış -
12 Genetik ve İnsan Doğası -
13 Genetik ve İnsan Doğası -
14 Tanrı ve Doğa -
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Ian G. Barbour (2004). Bilim ve Din Çatışma - Ayrışma - Uzlaşma. çev. Nebi Mehdiyev ve Mübariz Camal. İstanbul: İnsan Yayınları.

Ders Kaynakları

[1] ed. Cafer Sadık Yaran (1997). Din ve Bilim. Samsun: Sidre Yayınları.

[2] Seyyid Hüseyin Nasr ve diğ. (2021). İslam ve Bilim Tartışmaları. haz. Mustafa Armağan. İstanbul: Ketebe.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Din-bilim ilişkisisinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Değişik bilim dallarının din ile ilişkisinde ortaya çıkan problemlere vakıf olur.
3 Din-bilim ilişkisinde modern eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.
4 Tanrının doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir.
5 Yaratılış hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir.
6 İnsan doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5